Brief
DOT RO TRACKING
Brief » Reviews » Reviews
 

Reviews

Case Study ConcursLG

Kinecto face publice rezultatele campaniei ConcursLG in interiorul comunicatelor de presa. Daca pana acum pe ici pe colo au mai fost agentii care sa faca publice case-study-urile, au facut-o la un nivel minimal, in diverse conferinte, pe site-ul agentiei in sectiunea 'work' sau in diverse retele sociale cu audienta limitata.

Este bine ca in sfarsit se deschid niste usi reale catre Clienti, care pun si ei mana pe un case relevant si comprehensiv de online.

Cateva idei, pentru cei care vor prelua exemplul, pentru a avea si mai multa relevanta in fata oamenilor de marketing:
  • Accent pe reach, accent pe rezultate de brand, time spent on site, pageviews pe pagina de prezentare produs din site :), split acces pe zone din tara - pentru a demonstra caracterul national al campaniei. Believe it or not, multi marketeeri nu cunosc conceptul de blogosfera si au senzatia ca totul se intampla in Bucuresti. 
  • Mai multe rezultate de brand, luate din brand tracking-uri (stiu, asta urmeaza sa se vada in doua luni de la campanie, dar un follow up nu strica): awarenes, TOM, advertising recall.... Un client care este multumit si fericit cu rezultatele, care activeaza in online, nu cred ca nu poate fi convins sa includa in masuratorile urmatorului brand tracking una doua intrebari in plus directionate catre campania online. Here's the begining!
  • Rezultate de vanzari. Din nou e greu sa spui acum si rezultate la client se vad in una doua luni. Dar se poate face follow-up cu index de crestere vanzari, shipments/sales to trade, index de crestere cota de piata. Cu un reach de 200,000 si destul de targetata, campania LG s-ar putea sa fi facut o diferenta.
  • Index investitie versus efect comparativ de exemplu cu aceeasi investitie intr-o campanie de bannere versus presupusul efect al acestora...
Oamenii de marketing gandesc in indicatori de brand, cifre de vanzari, cote de piata si bugete. Ei nu gandesc in click-uri si nici in numar de bloguri sau bloggeri participanti, nici in citate si review-uri pozitive. My two pennies.

Review Interactive 2009 sau ce s-a facut deja

Mda, daca tot am lipsit pana acum si am luat-o de la coada la cap retroactiv, hai sa vedem ce s-a intamplat in dot ro interactive in prima jumatate a acestui an. Si nu, nu neaparat cronologic, cat pe "jucatori":

Kinecto (part. Tempo)

  • in mai Kinecto da startul la unul dintre cele mai bune proiecte din online, ConcursLG
  • apoi, in mai putin de o luna, redescopera si redefineste masculinitatea cu Bigger Balls si Ce mascul esti
  • insa nu uita latura feminina cu L'Oreal 100
  • UPDATE: tot in prima jumatate a anului, Kinecto ne prezinta efectul Activia, "un website de brand cu componenta de user generated content (expirata intre timp)"

iLeo (Leo Burnett)
  • cam prin martie apare primul proiect, un site de prezentare pentru magazinul Colour
  • tot in martie face publice rezultatele unei cercetari facuta in colaborare cu eResearch Corp in care "se descopera" ca internautii din mediul urban sunt preponderent barbati cu varsta intre 40-49 ani.
  • pe 1 aprilie, teoretic fara gluma, spun NU compromisului si lanseaza site-ul Becks si promotia cu biletele la concertul Depeche (trebuie sa recunoastem totusi ca au rezolvat elegant situatia cu anularea concertului)
  • urmeaza "Prietenii stiu de ce", o data cu rebrandingul de Bergen
  • si "cea mai complexa campanie de comunicare" din online in Romania: Zapp Buzz si Zapp E@sy, cu rezultate rasunatoare, bineinteles datorita campaniei.

Kubis Interactive (part. Saatchi & Saatchi)

MRM Partners

Senior Interactive (part. Ogilvy)

MB Dragan


Metropotam Group - 4H Creative Division
  • lanseaza Discovery Media, un website b2b de comunicare online pentru clientii corporate ai Discovery Channel
  • preia partea de comunicare pe tot ce tine de Roblogfest si dezvolta Bursa Roblogfest pentru promovarea IE8
  • in martie lanseaza Urbanbite in colaborare cu Lion
  • iar in mai ne testeaza norocul cu Lipton Slotmachine pe metropotam si cinemagia

Webstyler/ Greenpixel - no monitoring data

Altele:

Bonus:

  • Intact Interactive introduce bannerul 3D
  • apoi, tot din sfera "neconventionalului", introduce audio advertising pe radio zu, romantic fm si eok.

Nota: informatiile sunt in concordanta cu ceea ce a aparut in presa si pe blogurile agentiilor in cauza, sau ale angajatilor lor. Au fost incluse doar campaniile de advertising/ comunicare (in masura in care au existat informatii publice), nu si proiectele independente, antreprenoriale, sau care nu au legatura directa cu advertisingul.
Daca aveti informatii suplimentare, va rog sa le lasati prin comentarii si mail (brief@brief.ro), pentru a avea o imagine cat mai completa.