Brief
DOT RO TRACKING
Brief » Campanii » Campanii
 

Campanii

Top 5: ce ne "fura" ochii saptamana aceasta

Am revenit relativ dupa o saptamana si mai bine de vacanta prin Amsterdam si Cluj. Uf! Prin urmare, incepem cu topul saptamanii:

1. La loc de onoare, Samsung S5600 MIX IT!. Nu doar agasant, ci absolut frustrant, orice scapare de mouse duce la declansarea unui zgomot, pardon melodii, facute sa iti trezeasca din letargie toti colegii de birou si pe vecinii de la etajul 9. Demostratii live cel putin pe SapteSeri, 24FUN sau Metropotam. Oh, si evita cu orice pret butonul scroll-down sau tasta page down. Bad, bad move!

samsung.jpg


2. Chevrolet Cruze intrerupe emisiunea. Solo spot de 15 secunde.

Picture_1.jpg

3. Ursus o da pe extreme. Skin branding flash pe apropo, feeder, xtrem.

ursus.jpg


4. Tetrix de la Nestea - pe Metropotam sau 24FUN. Nu, nu ma leg de Metropotam :P, ma leg de cine le-a facut, sau mai bine nu ma leg de nimeni. E doar un top, nu?

nestea.jpg


5. Skin branding CEC cu personalitate. Daca ii place de tine, merge linkul, daca nu, nu :). Va poate confirma Alin Zainescu.

cec.jpg

Dorna: puritate, inocenta, natura, energie, frumusete

Dupa mai bine de o luna de incercari in a accesa site-ul Dorna, se pare ca acum este up and running in plina sa splendoare. Un brand cu o consistenta fascinanta in comunicare, un brand statement foarte puternic si "inspirational", cu o transpunere in online care se ridica la standardele comunicarii in alte medii.

Dorna.ro este unul dintre putinele site-uri de prezentare de la noi care reusesc prin design exceptional, efecte, simplitate si "beauty" sa reflecte intreaga personalitate si valorile de brand. Si unul dintre putinele cazuri in care o executie html nu ar face nici jumatate din ceea ce a reusit flash-ul.

dorna2.jpg

Proiect: Site de brand Dorna
Brand: Dorna
Client: Coca-Cola Romania
Agentie: MRM Wordwide

Sectiunile site-ului si site-ul in sine se incarca greu, dar acest lucru este doar partial datorat flash-ului ci pare a fi o problema cu serverul pe care e hostat. Si nu, nu incerc sa ii laud pe cei de la MRM, pur si simplu este vorba de o executie si un design bine lucrate, care te inspira, te atrag si reusesc sa transmita vizual o idee mult mai greu de spus in cuvinte.

BRD: Cautam oameni mari

Cu ocazia implinirii a 10 ani de la privatizare, BRD lanseaza campania "Cautam oameni mari", cu o initiaiva online de 6 luni. Din iulie si pana in decembrie se ofera lunar o sponsorizare de 5.000 euro unei persoane cu un talent deosebit.

Pornind insa de la conceptul "In spatele fiecarui om mare sunt alti oameni mari", consumatorii sunt invitati pe site-ul campaniei sa scrie povestea unei persoane pe care o cunosc si care are un talent deosebit. Talentele au acces la fonduri BRD daca sunt propuse, recomandate si votate pe site de catre alte persoane...

brd.jpg

Campanie: Cautam oameni mari!
Brand: BRD
Client: BRD Groupe Societe Generale
Agentie: Propaganda

Intentiile sunt bune, gandul este "frumos", insa in mai mult de doua saptamani de la lansare si cu patru zile inainte de inchiderea sesiunii pentru primul fond lunar exista doar trei inscrieri. Am eliminat probabilitatea ca ele sa nu fi fost publicate inca din motive de verificari, pentru ca regulamentul garanteaza publicarea unei povesti in maxim 24 de ore de la submisia ei.

Oricat de bune sunt intentiile:
  • romanii din pacate nu au in sange un spirit altruist (avem o fascinatie pentru capra vecinului, dar nu de apreciere)
  • sunt putine exemple de UGC de succes la noi si cu atat mai putine pe partea de advertising
  • chiar daca exista suport online, s-ar putea sa nu fie in mediile in care contextul e favorabil. Orientarea catre o promovare in social media, in care spiritul de comunitate si sharing este mult mai puternic, s-ar putea sa aiba mai mult ecou - fie ca vorbim de business SNs sau Twitter, Facebook, o campanie "smart" pe bloguri....
BRD are cont pe Facebook cu peste 300 de prieteni, dar acesta nu este intretinut cum trebuie si nici nu promoveaza campania. Timpul nu este pierdut cu totul si au ramas 5 luni in care se pot desfasura o serie de initiative de promovare in mediile relevante.

Kent: HD Taste System

Tot la capitolul tigari, Kent lanseaza Kent HD, o "gaselnita" de marketing care sa asocieze brandul si mai mult cu tehnologia si inovatia, teoretic oferind beneficiul unui "gust cu accente mai clar definite, transmis cu maxima precizie".

Componenta online bineinteles ca trebuie sa comunice aceste valori ale brandului, prin site-ul HD Taste System, site care vrea sa combine conceptele de panoramic street view 360 3D view, satellite view, tehnologia HD si un soft de photo editing, toate la un loc.

kent.jpg

Campanie: Kent HD Taste System
Brand: Kent
Client: BAT
Agentie: Grey Romania

Rezultatul este din pacate unul trist:
  • "production values" ca sa folosesc un termen de advertising foarte foarte jos
  • imaginile nu sunt impresionante, si in nici un caz la nivel HD
  • uzabilitate zero: site-ul se incarca greu, este si mai greu sa navighezi in el, asta dupa ce te-ai prins cum trebuie sa o faci; merge cu incetinitorul, are reactii intarziate sau deloc
  • nu ti se explica ce trebuie sa faci, care e promotia, incotro trebuie sa te indrepti. Sunt 6 camere foto plasate in view pe care poti sa le folosesti pentru diferite snapshoturi, dar e greu sa te prinzi ce si de ce
  • intro-ul si tranzitia dintr-o zona in alta ale site-ului (pana se incarca flash-ul) sunt de domeniul cinematografiei SF de acum 20 de ani si ma duce mai degraba cu gandul la Star Trek 1987 decat la un satellite view
  • pe langa faptul ca nu i se explica ce are de facut, consumatorul mai trebuie sa si editeze fotografiile cu un mic softulet pus la dispozitie, la care multi cred ca se uita "where is do and where is UNDO"
Totul este legat de fapt de capturarea si editarea unor fotografii cu camere plasate in "mediu", pentru ca apoi prietenii sa vina si sa le voteze. M-am jucat putin, dar nu am primit nici un link pentru vreo fotografie editata, ca sa poata cineva vota pentru mine. Bine, e clar ca nu m-am prins eu cum se face. Si din nou ma intreb, cati se vor prinde?

Accountii prin agentii se chinuie de 10 ani sa prinda Art Directorul "la colt" cu "ochisorii" din Photoshop, iar Kent ofera consumatorului o experienta de neuitat cu mini Photoshop incorporat :).

E bine sa te joci cu tehnologia. Conteaza insa cum o faci, cat de multa tehnologie bagi si cat de multa poate sa digereze targetul tau, cata informatie dai si unde, sau mai bine nu o faci deloc.

Perioada de criza cu promotii se tine: inorout2

Dupa ce ne-au delectat privirile cu trenduri in inorout seria I, Pall Mall produce si "the sequel" cu inourout II. O promotie, de criza, care pune in spate prea mult efort si productie - pentru ca pe cat se vede de la consumatori citire, doar premiile conteaza.

Prin urmare de ce te obosesti sa o imbraci in forme trendy, in flash-uri care se incarca greu, in video-uri integrate pe genul TV show, site-uri complicate care au nevoie de cifru ca sa intelegi "ce trebuie sa fac"?

inout.jpg

Campanie: Inorout 2
Brand: Pall Mall
Client: BAT
Agentie: Ogilvy Interactive?

E simplu o promotie de vanzari. Consumatorii intra pe site doar pentru a castiga, dupa cum am vazut. Nu le pasa de experienta pe care le-o ofera site-ul pentru ca nu e nici un "brand experience" in joc :), e doar experienta de "eu ce trebuie sa fac", "unde introduc codul", "care sunt premiile", "oare castig pe bune" si "uf ce greu se incarca site-ul si nu inteleg nimic din el".
Ar trebui sa inteleg ca Pall Mall e young, trendy, ca e vorba de imaginea brandului... serios vorbind, cati au ramas cu aceasta idee si cati fumeaza Pall Mall pentru ca se simt young and trendy?!

Nu mai bine "keep it simple"? Sau oare cand ii va veni cuiva de pe tigari ideea sa foloseasca intr-un mod "smart" online-ul, pornind de exemplu de la conceptul "Tsigara de dupa"? E prea mult pentru corporatisti...