Brief
DOT RO TRACKING
Brief » Diverse » Diverse
 

Diverse

Consumer is no longer a moron

Cateodata tac, cateodata nu pot sa tac :)...

Astazi am fost la RoNewMedia. Am avut onoarea de a "asista" la workshopul de Social Media Marketing al doamnei Susan Rice-Lincoln, Europe's Leading Social Media Expert, unde printre altele mi s-a explicat ce inseamna un blog, ce inseamna Facebook, Twitter, MySpace, cum as putea sa le folosesc si de ce, la modul cel mai basic posibil.

Reactie initiala: "ce plm, asta ne crede prosti?!"
Reactia 2: "Hai frate, pe bune!"
Raspuns - comentariu: "Bai, nu ai de unde sa stii care e nivelul in sala"
Observatie dupa comentariu: in fata mea un baiat nota de zor cuvant cu cuvant ce era pe slide-uri
Observatia urmatoare: in jurul meu erau mai multi care notau ce zicea tanti si ce era pe slide-uri

Revelatia: Consumer is no longer a moron!

Si doar pentru ca stie sa dea un search pe Google, stie sa bata la tastatura si sa bage un status pe Facebook sau Hi5, stie sa ceara o prietenie ca in generala, doar ca nu pe biletel, dar tot in scris, stie sa joace FarmVille si sa cultive niste plante, stie sa trimita niste cadouri virtuale si sa citeasca o pagina care nu e de carte, ci e pe un ecran.... Pentru toate astea, este mai destept decat omul de marketing care sta si ia notite cu  functionalitati basic de Facebook sau ce inseamna un blog.

Da, e adevarat, nu avem pe online reach-ul pe care il avem pe TV. E adevarat ca Facebook astazi, la ora asta, de abia se apropie de 400,000 de utilizatori in RO, ca Twitter de abia acum incepe sa devina "za shit" pentru publicitarii din agentiile clasice de adv. Asta insa nu ne face mai putin oameni. A face marketing nu inseamna ca ti se pune un pitic pe creier care nu te mai lasa sa stii pe ce lume traiesti. A face marketing nu inseama ca nu mai esti om. Esti la fel ca toti ceilalti si e la fel de usor sa descoperi internetul ca si consumatorii tai. Teoretic nu sunt ei mai destepti decat tine.

Dar nuuuuuuuuu....  Facem din asta o mare stiinta de social media in care toti traim, toti stim de ce folosim un serviciu sau altul pentru noi, dar cand vine vorba de advertising online si social media pentru consumator stam si ne uitam ca magarul in ceata.

Yup! Consumer is no longer a moron! Si doar pentru ca stie sa tasteze niste cuvinte, niste url-uri, si sa invarta de mouse.


PieSuri:
Statisticile cu numarul de utilizatori Facebook nu sunt secrete si nu e o informatie la care doar "zeitatile" au acces. Exista macar un site, online gen, checkfacebook.com, care iti da informatii despre numarul de utilizatori pe varste si sexe, din fiecare tara de pe Glob. Inclusiv Romania. Asta petru cei care se cred detinatorii adevarului absolut!

Daca vrei sa o iei pe calea grea, fa-ti un fan page Facebook si incearca sa advertizezi - e un link dragut acolo sub avatarul paginii "Promote with an Ad". Iti da statisticile de care ai nevoie, numar utilizatori pe regiunea respectiva sau pe criterii de varsta samd, plus CPC si CPM dupa buget, direct de la sursa, adica Facebook.

Si daca mai vreti, exista allfacebook.com care iti spune care sunt aplicatiile cele mai in voga, fan pages cele mai in voga, trenduri, ca sa si iti dai seama ce merge si ce nu.

Am invat sa dau si eu un search pe Google....

Video advertising. By V2Media

Ramanem in sfera bannerelor, pentru ca recent ARBOInteractive a lansat un nou serviciu, de video advertising pe internet: V2Media.

In contextul in care oamenii 'consuma' din ce in ce mai rar pauzele publicitare pe TV, cand toata lumea proclama internetul ca un mediu de promovare mult mai destept pentru ca iti ofera infinite posibilitati de dialog, engagement, interactivitate, V2Media transpune pauza publicitara online (pardon, e solo spot :D) prin patru formate mai mult decat intrusive:
  • Vstitial: vizionare a unui video pe intreg ecranul monitorului, in timpul navigarii pe un site. Consta in livrarea materialului video intr-un player flash.
  • Vstitial expandabil (vezi printscreen): Video-ul apare peste continutul site-ului, intrun player. La mouse-over se va comporta ca un Vstitial.
  • Video Bubble (vezi printscreen): Cuvintele subliniate pot fi insotite de un video bubble. Video-ul este astfel servit doar dupa cuvinte de interes.
  • Vstitial + skin: in momentul vizionarii continutului video, spatiul ramas liber poate avea insemnele advertiserului.
Picture_2.jpg

360 was invented because consumer was escaping!
La fel se pare ca e si cu bannerele :).

New Stuff on Brief.ro

Desi pentru moment este pe o platforma de blog, incet incet Brief.ro creste si incorporam noi functionalitati, care sa ajute la sharing si accesul la informatie relevanta si detaliata. Prin urmare, poate unii dintre voi ati observat, dar sunt in dezvoltare trei noi sectiuni:

1. Listing si prezentare Agentii Interactive
Va fi o baza de date de agentii care activeaza in sfera de comunicare digitala/ interactive. Pe langa datele de contact, fiecare agentie va avea o pagina de prezentare pe o structura definita si usor de urmarit, de la pozitionare, servicii, la informatii despre angajati, proiecte recente si articole relevante in presa. Pentru moment exista 3 astfel de prezentari: Kinecto, MRM Worldwide si Webstyler.
Inainte de a face datele publice, vom incerca sa luam legatura cu reprezentatii agentiilor respective pentru confirmarea si 'suplimentarea' informatiilor din descriere. Este o munca de desktop research care necesita mult timp si atentie, prin urmare am aprecia suportul vostru in dezvoltarea acestei sectiuni.

2. Reviews
Este o sectiune speciala de articole cu scopul de a share-ui studii de caz facute publice pe diverse campanii digitale, in care vom include si analize sau review-uri despre piata.
Sectiunea dorim sa functioneze pe ideea de "open door policy". Oricine are un caz pe care vrea sa il faca public, este invitatul nostru cu drepturi depline, guest-post-uri publicate integral in forma initiala in care ne-au fost trimise. In paralel vom depune bineinteles eforturi de a obtine si noi studii de caz aditionale.

3. Festivaluri
Din nou o sectiune speciala, in care vom incerca sa prezentam noutatile referitoare la festivalurile de specialitate de la noi, dar si din afara. Exista o serie de competitii de eficienta si creativitate in digital care nu sunt atat de cunoscute si pe care vrem sa le aducem putin in fata, la lumina.

Astfel, sper ca in timp, Brief.ro sa nu mai fie doar "Katie's Brief" ci un brief comun, al tuturor :). Toate aceste noi functionalitati necesita foarte multa munca si timp, iar orice ajutor este apreciat. Asteptam atat feed-back-ul vostru cat si orice informatie, case-study, prezentare, la adresa brief@brief.ro.

Blog logo marca Grey

Grey Romania isi face blog. Si un blog logo nou nout, numai bun de afisat 'making of' pe YouTube.



Si dupa cum declara Laura Tampa, Managing Director Grey Bucuresti, "prin intermediul blogului pe care il lansam astazi, vrem sa fim mult mai aproape unii de altii, de industrie, de clienti, de cei interesati de comunicare si sa le impartasim la cald campaniile pe care le facem, modul in care lucram si lucrurile care ne inspira. Va invitam sa ne cunoasteti mai bine si sa ne impartasiti si gandurile voastre".

Katie's Brief

Asa cum spunea si Dragos saptamana trecuta, brief.ro este o idee mai veche de a monitoriza ceea ce se intampla in online, cel putin pe partea de comunicare. Idee care a fost preluata de mine la inceputul acestui an, poate nu din aceleasi rationamente sau cauze, dar cu acelasi scop: de a avea o radiografie a proiectelor de online si un sistem de referinta si informare "when needed".

Ca om de agentie (ATL, clasica, de brand sau cum vreti sa ii ziceti), inainte de asocierea mea cu Metropotam Group, m-am lovit deseori de problema:
  • alegerii unui furnizor de online,
  • de a avea o evidenta a ce face competitia brandului in acest mediu,
  • de a intelege clar mecansimele din spatele unui proiect online si
  • comportamentul utilizatorului de net
  • de a face fata ideilor si pressing-ului unor agentii de interactive impuse de client, dar care o mai dadeau si in bara
  • pur si simplu a avea un sistem de referinta la care sa ma raportez in dezvoltarea proiectelor digitale pentru brandurile pe care le aveam in grija.
Si nu exista nimic relevant pe tema asta. Exista sau nu comunicate de presa, exista sau nu bloguri de agentii interactive sau "alte surse de informare", dar nimeni nu le-a pus vreodata cap la cap. Cam asa a aparut ideea mea de brief.ro.

Toata lumea se intreaba cine e Katie si ce are ea cu noi? :)

Katie clar nu este Dragos Novac, dupa cum sper ca ati observat deja. Katie este o fata pasionata de online, un mic geek care acum vreo 13-14 ani programa in Pascal si C++ :D (si ceva putin de tot html), facea scheme logice si scria coduri pe caiet, care a renuntat la programare in favoarea edvartaisingului dar a pastrat legatura cu tehnologia. Chiar daca a lipsit o perioada teoretic din online, a invatat despre brand si comunicare in Romania si in afara. Iar perioada de recuperare a fost scurta, intrun mediu care a favorizat mult acest lucru: Metropotam Group.

Am invatat alaturi de Metropotam Group, oameni si proiecte, mai multe decat as fi putut invata din zeci de traininguri sau daca as fi activat intro agentie de interactive. Si asta pentru ca mi-am bagat nasul in programare, in design, in uzabilitate, in content, in structura organizationala, am interactionat direct cu utilizatorii, am gandit lucruri pentru ei, am primit comentarii pozitive dar si tona de injuraturi, uneori a iesit bine, alteori ne-am luat-o in bot. Am avut sansa de a invata pe propria piele, dand cu capul de pragul de sus, prin contact si feed-back direct, plus am avut deschiderea de a accepta feed-back-ul negativ din partea altora. Inclusiv RoBlogFest a fost o experienta pe care nu as rata-o pentru nimic in lume :).

Am invatat asta pentru ca "we eat our own dog food" si nu pentru ca ma ocup de campaniile altora care imi dau X mii de euro fee al agentiei. Ma ocup de un sistem care este "al nostru", branduri care sunt "ale noastre" si pe care trebuie sa le crestem si sa le sustinem, pentru ca la sfarsitul lunii sa ne evaluam pozitia pe piata si sa ne intrebam: "Cum putem monetiza, ce oportunitati avem de a produce pentru a plati salariile in urmatoarele luni, de a ramane in picioare si totusi sa ne pastram coloana vertebrala, sa nu ne dam chilotii jos, sa ne pastram standardele de calitate, stand departe de mafie si aranjamente".

In paralel am dezvoltat un sistem de monitorizare a ceea ce se intampla pe advertising online (din motive "umanitare" si de business), astfel incat sa am acces la cat mai multa informatie. Evident ca nu e perfect, evident ca sunt multe lucruri care nu sunt facute publice din diverse motive sau pur si simplu lipsa de interes, dar in fiecare zi e o munca de minim doua-trei ore de citit, cautat, documentat, verificat. Si in fiecare zi ma lovesc de realitatea online-ului romanesc si e natural sa comentez.

Iar lumea o ia personal, ceea ce e stupid. Se bucura cand vad un review negativ pentru altii, se oftica daca vad un review negativ pentru ei. Nu vreau sa scriu review-uri negative si nu vreau sa ma leg de nimeni. Nu vanez greseli si nu am scopuri ascunse. Brief.ro ofera un feed-back. Ar putea fi un site sec dar si-ar pierde din valoare si din personalitate. Exprim o parere personala pe un blog care in momentul de fata are o medie de 145 vizitatori pe zi. Voi singuri sunteti cei care imi validati parerile, reactionand sau nu la ceea ce spun, citind ce scriu si dand linkuri mai departe, starnind reactii.

Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, nu sunteti obligati sa ma cititi si e stupid sa generati scandaluri si sa dati telefoane cand acest site inca nu exista practic in online-ul romanesc decat pentru o mana de oameni.

Brief.ro ofera analiza si feed-back deocamdata. E problema voastra daca il luati ca atare sau nu, daca intelegeti ceva din ceea ce scriu sau o luati personal. E putin pentru fiecare si puteti lua doar informatia care va intereseaza.