Brief
DOT RO TRACKING
Brief » Blog » Archives » Iulie 2009
 

Iulie 2009

Top 5: ce ne "fura" ochii saptamana aceasta

Am revenit relativ dupa o saptamana si mai bine de vacanta prin Amsterdam si Cluj. Uf! Prin urmare, incepem cu topul saptamanii:

1. La loc de onoare, Samsung S5600 MIX IT!. Nu doar agasant, ci absolut frustrant, orice scapare de mouse duce la declansarea unui zgomot, pardon melodii, facute sa iti trezeasca din letargie toti colegii de birou si pe vecinii de la etajul 9. Demostratii live cel putin pe SapteSeri, 24FUN sau Metropotam. Oh, si evita cu orice pret butonul scroll-down sau tasta page down. Bad, bad move!

samsung.jpg


2. Chevrolet Cruze intrerupe emisiunea. Solo spot de 15 secunde.

Picture_1.jpg

3. Ursus o da pe extreme. Skin branding flash pe apropo, feeder, xtrem.

ursus.jpg


4. Tetrix de la Nestea - pe Metropotam sau 24FUN. Nu, nu ma leg de Metropotam :P, ma leg de cine le-a facut, sau mai bine nu ma leg de nimeni. E doar un top, nu?

nestea.jpg


5. Skin branding CEC cu personalitate. Daca ii place de tine, merge linkul, daca nu, nu :). Va poate confirma Alin Zainescu.

cec.jpg

Dorna: puritate, inocenta, natura, energie, frumusete

Dupa mai bine de o luna de incercari in a accesa site-ul Dorna, se pare ca acum este up and running in plina sa splendoare. Un brand cu o consistenta fascinanta in comunicare, un brand statement foarte puternic si "inspirational", cu o transpunere in online care se ridica la standardele comunicarii in alte medii.

Dorna.ro este unul dintre putinele site-uri de prezentare de la noi care reusesc prin design exceptional, efecte, simplitate si "beauty" sa reflecte intreaga personalitate si valorile de brand. Si unul dintre putinele cazuri in care o executie html nu ar face nici jumatate din ceea ce a reusit flash-ul.

dorna2.jpg

Proiect: Site de brand Dorna
Brand: Dorna
Client: Coca-Cola Romania
Agentie: MRM Wordwide

Sectiunile site-ului si site-ul in sine se incarca greu, dar acest lucru este doar partial datorat flash-ului ci pare a fi o problema cu serverul pe care e hostat. Si nu, nu incerc sa ii laud pe cei de la MRM, pur si simplu este vorba de o executie si un design bine lucrate, care te inspira, te atrag si reusesc sa transmita vizual o idee mult mai greu de spus in cuvinte.

BRD: Cautam oameni mari

Cu ocazia implinirii a 10 ani de la privatizare, BRD lanseaza campania "Cautam oameni mari", cu o initiaiva online de 6 luni. Din iulie si pana in decembrie se ofera lunar o sponsorizare de 5.000 euro unei persoane cu un talent deosebit.

Pornind insa de la conceptul "In spatele fiecarui om mare sunt alti oameni mari", consumatorii sunt invitati pe site-ul campaniei sa scrie povestea unei persoane pe care o cunosc si care are un talent deosebit. Talentele au acces la fonduri BRD daca sunt propuse, recomandate si votate pe site de catre alte persoane...

brd.jpg

Campanie: Cautam oameni mari!
Brand: BRD
Client: BRD Groupe Societe Generale
Agentie: Propaganda

Intentiile sunt bune, gandul este "frumos", insa in mai mult de doua saptamani de la lansare si cu patru zile inainte de inchiderea sesiunii pentru primul fond lunar exista doar trei inscrieri. Am eliminat probabilitatea ca ele sa nu fi fost publicate inca din motive de verificari, pentru ca regulamentul garanteaza publicarea unei povesti in maxim 24 de ore de la submisia ei.

Oricat de bune sunt intentiile:
  • romanii din pacate nu au in sange un spirit altruist (avem o fascinatie pentru capra vecinului, dar nu de apreciere)
  • sunt putine exemple de UGC de succes la noi si cu atat mai putine pe partea de advertising
  • chiar daca exista suport online, s-ar putea sa nu fie in mediile in care contextul e favorabil. Orientarea catre o promovare in social media, in care spiritul de comunitate si sharing este mult mai puternic, s-ar putea sa aiba mai mult ecou - fie ca vorbim de business SNs sau Twitter, Facebook, o campanie "smart" pe bloguri....
BRD are cont pe Facebook cu peste 300 de prieteni, dar acesta nu este intretinut cum trebuie si nici nu promoveaza campania. Timpul nu este pierdut cu totul si au ramas 5 luni in care se pot desfasura o serie de initiative de promovare in mediile relevante.

Kent: HD Taste System

Tot la capitolul tigari, Kent lanseaza Kent HD, o "gaselnita" de marketing care sa asocieze brandul si mai mult cu tehnologia si inovatia, teoretic oferind beneficiul unui "gust cu accente mai clar definite, transmis cu maxima precizie".

Componenta online bineinteles ca trebuie sa comunice aceste valori ale brandului, prin site-ul HD Taste System, site care vrea sa combine conceptele de panoramic street view 360 3D view, satellite view, tehnologia HD si un soft de photo editing, toate la un loc.

kent.jpg

Campanie: Kent HD Taste System
Brand: Kent
Client: BAT
Agentie: Grey Romania

Rezultatul este din pacate unul trist:
  • "production values" ca sa folosesc un termen de advertising foarte foarte jos
  • imaginile nu sunt impresionante, si in nici un caz la nivel HD
  • uzabilitate zero: site-ul se incarca greu, este si mai greu sa navighezi in el, asta dupa ce te-ai prins cum trebuie sa o faci; merge cu incetinitorul, are reactii intarziate sau deloc
  • nu ti se explica ce trebuie sa faci, care e promotia, incotro trebuie sa te indrepti. Sunt 6 camere foto plasate in view pe care poti sa le folosesti pentru diferite snapshoturi, dar e greu sa te prinzi ce si de ce
  • intro-ul si tranzitia dintr-o zona in alta ale site-ului (pana se incarca flash-ul) sunt de domeniul cinematografiei SF de acum 20 de ani si ma duce mai degraba cu gandul la Star Trek 1987 decat la un satellite view
  • pe langa faptul ca nu i se explica ce are de facut, consumatorul mai trebuie sa si editeze fotografiile cu un mic softulet pus la dispozitie, la care multi cred ca se uita "where is do and where is UNDO"
Totul este legat de fapt de capturarea si editarea unor fotografii cu camere plasate in "mediu", pentru ca apoi prietenii sa vina si sa le voteze. M-am jucat putin, dar nu am primit nici un link pentru vreo fotografie editata, ca sa poata cineva vota pentru mine. Bine, e clar ca nu m-am prins eu cum se face. Si din nou ma intreb, cati se vor prinde?

Accountii prin agentii se chinuie de 10 ani sa prinda Art Directorul "la colt" cu "ochisorii" din Photoshop, iar Kent ofera consumatorului o experienta de neuitat cu mini Photoshop incorporat :).

E bine sa te joci cu tehnologia. Conteaza insa cum o faci, cat de multa tehnologie bagi si cat de multa poate sa digereze targetul tau, cata informatie dai si unde, sau mai bine nu o faci deloc.

Perioada de criza cu promotii se tine: inorout2

Dupa ce ne-au delectat privirile cu trenduri in inorout seria I, Pall Mall produce si "the sequel" cu inourout II. O promotie, de criza, care pune in spate prea mult efort si productie - pentru ca pe cat se vede de la consumatori citire, doar premiile conteaza.

Prin urmare de ce te obosesti sa o imbraci in forme trendy, in flash-uri care se incarca greu, in video-uri integrate pe genul TV show, site-uri complicate care au nevoie de cifru ca sa intelegi "ce trebuie sa fac"?

inout.jpg

Campanie: Inorout 2
Brand: Pall Mall
Client: BAT
Agentie: Ogilvy Interactive?

E simplu o promotie de vanzari. Consumatorii intra pe site doar pentru a castiga, dupa cum am vazut. Nu le pasa de experienta pe care le-o ofera site-ul pentru ca nu e nici un "brand experience" in joc :), e doar experienta de "eu ce trebuie sa fac", "unde introduc codul", "care sunt premiile", "oare castig pe bune" si "uf ce greu se incarca site-ul si nu inteleg nimic din el".
Ar trebui sa inteleg ca Pall Mall e young, trendy, ca e vorba de imaginea brandului... serios vorbind, cati au ramas cu aceasta idee si cati fumeaza Pall Mall pentru ca se simt young and trendy?!

Nu mai bine "keep it simple"? Sau oare cand ii va veni cuiva de pe tigari ideea sa foloseasca intr-un mod "smart" online-ul, pornind de exemplu de la conceptul "Tsigara de dupa"? E prea mult pentru corporatisti...

Quickie-uri

> Orange lanseaza maine o campanie inedita de reduceri pentru magazinul online, reduceri aplicate in functie de temperatura exterioara. Fiecare grad care depăşeşte 25°C reprezintă o reducere de 1%. Mai multe detalii ne da Marius Pahomi.

> Google si Banca Transilvania dau startul programului "Prietenul Google", un parteneriat prin care Google ofera un voucher test Adwords clientilor IMM ai bancii. Un mod foarte destept de promovare si targetare; vorba lui Sergiu, "cand toti se bat Google castiga".

> A mai ramas o singura zi din campania de strangere de fonduri 2% din impozitul de venit pentru "Inima Copiilor", "probabil campania sociala cu cea mai mare expunere din ultima perioada" si pentru care Manafu lanseaza un last call-to-action.

Algida. Iubeste inghetata.

DDB comunica lansarea Algida pentru Unilever, cu o campanie integrata si adaptata integral, exceptie facand probabil doar componenta de BTL. La fel de adaptat este si site-ul de brand, Iubeste Inghetata, o replica a unor site-uri din alte tari, dupa cum se poate vedea aici.

algida.jpg

Proiect: site de prezentare Algida - Iubeste Inghetata
Brand: Algida
Client: Unilever
Agentii (pentru adaptare): DDB, Fishtank Branding

Nu spunem ca e rau sau bine, doar ca e adaptat - de catre Fishtank, care ne si prezinta case-study-ul adaptarii :).

Top 5: ce ne "rupe" ochii saptamana aceasta

1. Dacia Sandero Stepway, cu doua exemple: cel de pe 9AM iti ia ochii, cel de pe IqAds nu poate fi inchis pentru ca "x-uletul" se afla sub bannerul Money.ro. O mica demonstratie aici via @RaduCeuca.

dacia1.jpg 2009-07-14_1447.png


2. Skin branding Nestea pe 24 FUN in combinatie cu Maretti sau Heineken. Si skin branding-ul Nestea in general.

nestea_2.jpg nestea_1.png
 

3. Skin branding Lexus pe site-urile business. Nu stiu pe care arata mai "bine": pe Money.ro sau Capital?

lexus1.jpg Picture_2.png


4. Bannerul Heineken Extra Cold, extrem de "sensibil" care acopera flagrant si fara nici o sansa content din site-uri si face unele butoane inutilizabile: Invita, Port.ro.

Picture_9.jpg Picture_10.jpg

5. Locul 5 e la liber :). Just make the logo bigger!

Coca-Cola Brrr

Brrr effect: the sounds you make when something is icy cold. It's the involuntary shudder that you can't help giving in to. It's a burst of energy that elevates your mood and sustains you. It's an infectious, irreversible wave of upliftment... In short, it's a spontaneous reaction to drinking Coke, one that you just can't help sharing. It's ice-cold refreshment that uplifts body and soul. (Coca-Cola South Africa Facebook page).

Campania Coca-Cola Brrr a fost lansata anul trecut pe plan international, implementata in mai multe tari de pe diverse continente, pentru ca in acest an sa ajunga si la noi. Dincolo de TV si panourile OOH pe care le vedem deja prin tot orasul, MRM Worldwide a lansat ieri si componenta online care sustine promotia la nivel de retail.

Picture_7.jpg

Campanie: Brrr Mania
Brand: Coca-Cola
Client: Coca-Cola Romania
Agentie: MRM Worldwide

Momentan pe site exista doar formularul pentru promotie, premiile, o sticla care sare la click si niste cuburi de gheata care tresar la mouse-over. Totusi se pare ca vor fi ceva surprize in curand.
Ceea ce sper sa se intample, pentru ca e un concept creativ care te poate ajuta sa faci multe demente; cum s-a intamplat anul trecut in Turcia :). E adevarat ca e si alta piata si alt consumator acolo, poate mai deschis la techy stuff si mai participativ decat la noi.

Utv challenge pentru tineri si rating

Utv si MBDragan vin cu un challenge, o campanie back-to-back TV-online: I dare U.

Campania se lanseaza oficial la apa maine si presupune sa stai cu ochii in (U)tv din 45 in 45 minute si sa notezi videoclipuri castigatoare pe net, pentru puncte. Un concurs cu 5 niveluri, in functie de numarul de puncte acumulate, cu top miza un sejur in Africa de Sud.

Picture_2.jpg

Campanie: I dare U
Brand: Utv
Client: New Trend Media (Utv)
Agentie: MBDragan

La nivel de premii si parteneriate, no comment, super tare: vouchere H2O, abonamente Coke Live Peninsula, sedinte de tir la poligonul UTI, week-enduri la munte all inclusive (24-FUN), experiente extreme alaturi de Romania Gorj Aventura.

Executie, doar un comentariu mic: buton de "sound off" undeva vizibil, pentru ca nu vad greierii sa ii fac sa taca :)

Evolutia participantilor poate fi urmarita "live" pe homepage, covorul verde, pentru cei interesati de rezultate si eficienta. E interesant de vazut daca acest tandem TV-web functioneaza si daca online-ul e in stare sa creasca ratinguri TV.

Vel Pitar Imparte

Vel Pitar lanseaza campania sociala "Imparte! E mai mult decat o felie de paine!".

Pentru fiecare paine speciala cumparata, Vel Pitar va dona cu ajutorul tau o felie de paine oamenilor nevoiasi din Bucuresti. Dar pentru asta, cu ajutorul unui cod, trebuie sa intri online si sa decizi destinatia feliei tale de paine: un centru de plasament, un centru de ingrijire pentru persoane varstnice sau o cantina sociala.

Campania este sustinuta in social media prin Twitter si Facebook - VelPitar.

Picture_2.jpg

Campanie: "Imparte! E mai mult decat o felie de paine!"
Brand: Vel Pitar
Companie: Vel Pitar
Agentie: Inhouse

La nivel de executie si promovare e loc de "mai bine" si se simte lipsa unui om de online/social media PR in spate. Insa conceptul si intentiile sunt bune, mai ales pentru o campanie realizata inhouse. Prin urmare, tu cui ii dai felia ta de paine?

Sandero Stepway Augmented Reality

Se pare ca initiativa online Sandero B'estfest a fost doar un mic preview la ceea ce urma sa se lanseze. Pentru ca Sandero Stepway are un minisite, si daca nu ma insel, prima implementare de Augmented Reality de la noi.

La o prima vedere site-ul nu ne impresioneaza cu prea multe: un video de peste 3 minute ca sa compenseze ca nu l-au putut pune pe TV prezentand "animalul" in jungla urbana (o idee de altfel testata over and over again :D), sectiune de Download, un link de Afla cu prioritate ofertele Dacia si tot un link catre site-ul mama pentru Configurator.

Piesa de rezistenta ramane Augmented Reality, care pare a fi o replica a ceea ce s-a mai implementat deja in afara. Nu am cum sa testez in aceasta seara pentru ca Mac-ul nu ma lasa :), dar promit sa incerc maine cu mai multe resurse in spate.

UPDATE: Mai jos si un filmulet demonstrativ cu pasii, cum functioneaza si cum arata masinuta simulata 3D.

Picture_6.jpg


Campanie: Sandero Stepway Augmented Reality
Brand: Sandero Stepway
Client: Dacia Groupe Renault
Agentie: BBDO Grapefruit

Mai multe despre Augmented Reality ne povesteste Ana de ceva timp si puteti gasi cateva exemple.

Video advertising. By V2Media

Ramanem in sfera bannerelor, pentru ca recent ARBOInteractive a lansat un nou serviciu, de video advertising pe internet: V2Media.

In contextul in care oamenii 'consuma' din ce in ce mai rar pauzele publicitare pe TV, cand toata lumea proclama internetul ca un mediu de promovare mult mai destept pentru ca iti ofera infinite posibilitati de dialog, engagement, interactivitate, V2Media transpune pauza publicitara online (pardon, e solo spot :D) prin patru formate mai mult decat intrusive:
  • Vstitial: vizionare a unui video pe intreg ecranul monitorului, in timpul navigarii pe un site. Consta in livrarea materialului video intr-un player flash.
  • Vstitial expandabil (vezi printscreen): Video-ul apare peste continutul site-ului, intrun player. La mouse-over se va comporta ca un Vstitial.
  • Video Bubble (vezi printscreen): Cuvintele subliniate pot fi insotite de un video bubble. Video-ul este astfel servit doar dupa cuvinte de interes.
  • Vstitial + skin: in momentul vizionarii continutului video, spatiul ramas liber poate avea insemnele advertiserului.
Picture_2.jpg

360 was invented because consumer was escaping!
La fel se pare ca e si cu bannerele :).

TzantzaMooskaTV promo banner

Nu am scris foarte multe despre bannerele de promovare online si in general campaniile de bannere sunt mai putin interesante si prea mult dezbatute. Insa astazi am descoperit un format de banner care m-a impresionat prin ingeniozitatea ideii.

Pentru ca tot spuneam initial ca promotia Raid nu are parte de promovare, iata ca exista cel putin o forma: un banner neconventional care se adapteaza perfect canalului de comunicare, siteul Realitatea.net, fara a fi intrusiv, fara a face nota discordanta. Il puteti vedea in format flash aici.

mooskatv.png
Text: Flash News: In ultimele 3 luni rata divorturilor din Romania a scazut cu 50%. Se pare ca este ceva in aer: o substanta le permite indragostitilor sa doarma linistiti si sa se bucure de o armonie deplina. Mai multe detalii pe TzantzaMooska TV.

Nu vorbesc de executie, copy sau design, ci de ideea pura de la baza: aceea de a adapta forma si mesajul, stilul comunicarii, la siteul pe care te promovezi. Da, Consumer Context Planning din advertisingul clasic se poate aplica si in online.

Bineinteles ca vor ramane si vor fi dezbatute in continuare subiectele:
  • vizibilitate versus receptivitate
  • memorabilitate (inclusiv pe negativ) versus non-intrusive
  • frecventa versus impact
  • reach versus seductie
  • cantitate versus calitate
  • efort versus rezultate
  • costuri, indicatori de masurare
Sunt adepta personalizarii in functie de mediu, a non-intrusivitatii, a impactului si a seductiei. Chiar daca asta inseamna sa ma rezum la 5 site-uri in media plan versus 10-20, chiar daca inseamna mai putine afisari, nu imi sare in ochi logo-ul meu maaaaare si ma costa mai mult, dar mizez pe targetare si un "conversion rate" mai mare.

Traficul nu este un rezultat in sine decat pentru brandurile de media.

DolceStar: inca un concurs de fotografii

Deja de mai bine de trei ani, prima practica in materie de concursuri pe online este concursul de fotografii, urmat de "fratiorul" mai up-scale, concursul de video-uri UGC.
Si precum orice brand care se respecta, Romtelecom nu se lasa mai prejos si lanseaza DolceStar, un concurs online de fotografii pe teme: Amuzante, Calatorii, Copii, Nunti, Petreceri, cu premii maricele.

Am zis sa dam si noi curs invitatiei din bannerele expuse pe diverse site-uri si sa vedem ce se intampla:

Picture_3.jpg

Campanie: DolceStar
Brand: Dolce
Client: Romtelecom
Agentie: N/A
Engineered by Qdesign Software
Managed by BrownThomas Agency


Facand abstractie de acest concept de concurs 'inovativ', experienta userului pe site pot sa spun ca e... unica, dupa cum partial se poate vedea din printscreen.
  • un set de patru teme/ skinuri background care parca se intrec in a limita vizibilitatea fotografiilor
  • un set de butoane de aranjare a fotografiilor care mai degraba te incurca decat sa te "descurce"
  • lipsa completa a informatiilor despre concurs, mecansim, ce trebuie sa fac. Doar Regulamentul Oficial este pus la dispozitie pentru a fi descarcat in format pdf, fara insa nici o varianta scurta si comprehensiva online
  • un mecansim (asta daca citesti Regulamentul Oficial) care te face sa iti pui mainile in cap si sa te incurci intre incarca poza, promoveaz-o, sau voteaza, pe site sau prin sms, maresti sansele daca trimiti mai multe sms-uri, care btw costa 3.57 euro/sms.
Un concurs si o galerie de fotografii din care nu prea intelegi nimic. Nici macar de fapt ce promoveaza si care sunt scopurile de marketing urmarite de organizator... Sa fie Dolce Info, profit din sms-uri, apropiere de consumator, or what?

New Stuff on Brief.ro

Desi pentru moment este pe o platforma de blog, incet incet Brief.ro creste si incorporam noi functionalitati, care sa ajute la sharing si accesul la informatie relevanta si detaliata. Prin urmare, poate unii dintre voi ati observat, dar sunt in dezvoltare trei noi sectiuni:

1. Listing si prezentare Agentii Interactive
Va fi o baza de date de agentii care activeaza in sfera de comunicare digitala/ interactive. Pe langa datele de contact, fiecare agentie va avea o pagina de prezentare pe o structura definita si usor de urmarit, de la pozitionare, servicii, la informatii despre angajati, proiecte recente si articole relevante in presa. Pentru moment exista 3 astfel de prezentari: Kinecto, MRM Worldwide si Webstyler.
Inainte de a face datele publice, vom incerca sa luam legatura cu reprezentatii agentiilor respective pentru confirmarea si 'suplimentarea' informatiilor din descriere. Este o munca de desktop research care necesita mult timp si atentie, prin urmare am aprecia suportul vostru in dezvoltarea acestei sectiuni.

2. Reviews
Este o sectiune speciala de articole cu scopul de a share-ui studii de caz facute publice pe diverse campanii digitale, in care vom include si analize sau review-uri despre piata.
Sectiunea dorim sa functioneze pe ideea de "open door policy". Oricine are un caz pe care vrea sa il faca public, este invitatul nostru cu drepturi depline, guest-post-uri publicate integral in forma initiala in care ne-au fost trimise. In paralel vom depune bineinteles eforturi de a obtine si noi studii de caz aditionale.

3. Festivaluri
Din nou o sectiune speciala, in care vom incerca sa prezentam noutatile referitoare la festivalurile de specialitate de la noi, dar si din afara. Exista o serie de competitii de eficienta si creativitate in digital care nu sunt atat de cunoscute si pe care vrem sa le aducem putin in fata, la lumina.

Astfel, sper ca in timp, Brief.ro sa nu mai fie doar "Katie's Brief" ci un brief comun, al tuturor :). Toate aceste noi functionalitati necesita foarte multa munca si timp, iar orice ajutor este apreciat. Asteptam atat feed-back-ul vostru cat si orice informatie, case-study, prezentare, la adresa brief@brief.ro.

Golden Drum Interactive

Pentru ca s-a definitivat si componenta juriului din acest an la Golden Drum, voila cine va analiza lucrarile inscrise in sectiunea interactive, in cazul in care vreti sa participati:
  • Martin Lange, Managing Director, Argonauten G2, Germania – presedinte
  • Serge Fenenko, Managing Director, Novocortex, Olanda
  • Bogdan Nitu, General Manager & Head of Strategy, Webstyler, Romania
Multa bafta! Call For Entries 2009 is out and available for download.

Johnson's Baby: 50 de ani 'fara lacrimi'

Johnson's Baby aniverseaza cei 50 de ani alaturi de Lowe PR si Despre Copii, un site cu un trafic de 800.000 unici pe luna conform SATI. Not bad I may say!
O sectiune speciala/microsite ne introduce in lumea Johnson's Baby, din pacate cu un design 'old school' si 0.1.0.

Picture_2.jpg

Campanie: aniversare 50 ani Johnson's Baby
Brand: Johnson's Baby
Client: Johnson & Johnson
Agentie: Lowe PR

Ce imi place insa foarte mult e ideea "cand se naste un copil, se naste o proaspata mama". Mamele stiu de ce :)

Catalog Whirpool

Avantaj NET lanseaza catalogul online Whirlpool si ne cere feed-back. Cum eu in aceasta seara nu comentez :), please reply to @MariusDosinescu. Asta suna a Out-of-Office reply :).

Picture_4.jpg

Proiect: catalog online Whirlpool
Brand: Whirlpool
Client: Whirlpool
Agentie: Avantaj NET

Tuborg. Open for Fun.

Saptamana aceasta se pare ca e saptamana berii in online: BeerTweetMeet, Heineken Extra Cold, Serbarile Timisoreana... samd. Nu degeaba e vara la 30 de grade +.

Prin urmare, Tuborg lanseaza Open for Fun, o campanie cu o componenta online care te invita la petrecere. Petrecerea ta, cu un buget de 5.000 de euro :).

Picture_5.jpg

Campanie: Open for Fun
Brand: Tuborg
Client: URBB
Agentie: BBDO

Pot sa spun macar ca, nu stiu cum :D, ma duce cu gandul la invita.ro? Sau Dau Petrecere facut de iLeo pentru Head&Shoulders?
Bine, nu mai comentez nimic :(. Oricum pentru target nu conteaza daca 's-a mai facut' ci 'what's in it for me'!

Blog logo marca Grey

Grey Romania isi face blog. Si un blog logo nou nout, numai bun de afisat 'making of' pe YouTube.



Si dupa cum declara Laura Tampa, Managing Director Grey Bucuresti, "prin intermediul blogului pe care il lansam astazi, vrem sa fim mult mai aproape unii de altii, de industrie, de clienti, de cei interesati de comunicare si sa le impartasim la cald campaniile pe care le facem, modul in care lucram si lucrurile care ne inspira. Va invitam sa ne cunoasteti mai bine si sa ne impartasiti si gandurile voastre".

Heineken Served Extra Cold 2009

In 2007 ne provoca sa combatem Local Warming alaturi de Ogilvy One, anul trecut ne-a prezentat Barul mobil din gheata (Ice Truck).

In acest an, alaturi de Ice Truck, Heineken ne prezinta conceptul de Megafrigider. Un joculet online de 8 saptamani, in 3 etape, prin care iti construiesti propriul frigider "digital" si care te poate trimite la Amsterdam, cu bilet de intrare la Heineken Experience. Promotia imbina componenta online cu cea offline, in sensul ca in ultima etapa de concurs (5 saptamani) iti umpli frigiderul cu bere datorita cartonaselor pe care le primesti cumparand Heineken in locatii reale.

Picture_2.jpg

Picture_3.jpg

Campanie: Heineken Served Extra Cold 2009
Brand: Heineken
Client: Heineken
Agentii: Senior Interactive (componenta digitala), McCann

Sinergie buna intre componenta digitala si campania de imagine, ramane de vazut doar daca utilizatorul roman este capabil de un engagement de 8 saptamani si daca premiile sunt suficient de atractive pentru acest "engagement".
Putem sa avem un case-study la final?

Katie's Brief

Asa cum spunea si Dragos saptamana trecuta, brief.ro este o idee mai veche de a monitoriza ceea ce se intampla in online, cel putin pe partea de comunicare. Idee care a fost preluata de mine la inceputul acestui an, poate nu din aceleasi rationamente sau cauze, dar cu acelasi scop: de a avea o radiografie a proiectelor de online si un sistem de referinta si informare "when needed".

Ca om de agentie (ATL, clasica, de brand sau cum vreti sa ii ziceti), inainte de asocierea mea cu Metropotam Group, m-am lovit deseori de problema:
  • alegerii unui furnizor de online,
  • de a avea o evidenta a ce face competitia brandului in acest mediu,
  • de a intelege clar mecansimele din spatele unui proiect online si
  • comportamentul utilizatorului de net
  • de a face fata ideilor si pressing-ului unor agentii de interactive impuse de client, dar care o mai dadeau si in bara
  • pur si simplu a avea un sistem de referinta la care sa ma raportez in dezvoltarea proiectelor digitale pentru brandurile pe care le aveam in grija.
Si nu exista nimic relevant pe tema asta. Exista sau nu comunicate de presa, exista sau nu bloguri de agentii interactive sau "alte surse de informare", dar nimeni nu le-a pus vreodata cap la cap. Cam asa a aparut ideea mea de brief.ro.

Toata lumea se intreaba cine e Katie si ce are ea cu noi? :)

Katie clar nu este Dragos Novac, dupa cum sper ca ati observat deja. Katie este o fata pasionata de online, un mic geek care acum vreo 13-14 ani programa in Pascal si C++ :D (si ceva putin de tot html), facea scheme logice si scria coduri pe caiet, care a renuntat la programare in favoarea edvartaisingului dar a pastrat legatura cu tehnologia. Chiar daca a lipsit o perioada teoretic din online, a invatat despre brand si comunicare in Romania si in afara. Iar perioada de recuperare a fost scurta, intrun mediu care a favorizat mult acest lucru: Metropotam Group.

Am invatat alaturi de Metropotam Group, oameni si proiecte, mai multe decat as fi putut invata din zeci de traininguri sau daca as fi activat intro agentie de interactive. Si asta pentru ca mi-am bagat nasul in programare, in design, in uzabilitate, in content, in structura organizationala, am interactionat direct cu utilizatorii, am gandit lucruri pentru ei, am primit comentarii pozitive dar si tona de injuraturi, uneori a iesit bine, alteori ne-am luat-o in bot. Am avut sansa de a invata pe propria piele, dand cu capul de pragul de sus, prin contact si feed-back direct, plus am avut deschiderea de a accepta feed-back-ul negativ din partea altora. Inclusiv RoBlogFest a fost o experienta pe care nu as rata-o pentru nimic in lume :).

Am invatat asta pentru ca "we eat our own dog food" si nu pentru ca ma ocup de campaniile altora care imi dau X mii de euro fee al agentiei. Ma ocup de un sistem care este "al nostru", branduri care sunt "ale noastre" si pe care trebuie sa le crestem si sa le sustinem, pentru ca la sfarsitul lunii sa ne evaluam pozitia pe piata si sa ne intrebam: "Cum putem monetiza, ce oportunitati avem de a produce pentru a plati salariile in urmatoarele luni, de a ramane in picioare si totusi sa ne pastram coloana vertebrala, sa nu ne dam chilotii jos, sa ne pastram standardele de calitate, stand departe de mafie si aranjamente".

In paralel am dezvoltat un sistem de monitorizare a ceea ce se intampla pe advertising online (din motive "umanitare" si de business), astfel incat sa am acces la cat mai multa informatie. Evident ca nu e perfect, evident ca sunt multe lucruri care nu sunt facute publice din diverse motive sau pur si simplu lipsa de interes, dar in fiecare zi e o munca de minim doua-trei ore de citit, cautat, documentat, verificat. Si in fiecare zi ma lovesc de realitatea online-ului romanesc si e natural sa comentez.

Iar lumea o ia personal, ceea ce e stupid. Se bucura cand vad un review negativ pentru altii, se oftica daca vad un review negativ pentru ei. Nu vreau sa scriu review-uri negative si nu vreau sa ma leg de nimeni. Nu vanez greseli si nu am scopuri ascunse. Brief.ro ofera un feed-back. Ar putea fi un site sec dar si-ar pierde din valoare si din personalitate. Exprim o parere personala pe un blog care in momentul de fata are o medie de 145 vizitatori pe zi. Voi singuri sunteti cei care imi validati parerile, reactionand sau nu la ceea ce spun, citind ce scriu si dand linkuri mai departe, starnind reactii.

Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, nu sunteti obligati sa ma cititi si e stupid sa generati scandaluri si sa dati telefoane cand acest site inca nu exista practic in online-ul romanesc decat pentru o mana de oameni.

Brief.ro ofera analiza si feed-back deocamdata. E problema voastra daca il luati ca atare sau nu, daca intelegeti ceva din ceea ce scriu sau o luati personal. E putin pentru fiecare si puteti lua doar informatia care va intereseaza.

Germanos si STANDOUT: prima campanie de widgeturi in social media

Romanii sunt foarte buni in a reinventa apa calda :). Prin urmare, dupa o serie de campanii care au folosit si widgeturi pe social media, STANDOUT alaturi de Germanos si Nokia lanseaza prima campanie EXCLUSIV prin widgeturi. Iar widgeturile sunt "personalizate". Deci nu mai e apa rece si apa calda, e doar apa fierbinte?

Campania promoveaza serviciul G-precomanda de la Germanos, prin care iti poti precomanda telefonul dorit chiar inainte ca acesta sa fie disponibil spre vanzare. Iar tool-ul folosit pe post de "banner" este widgetul personalizat cu telefoanele pe care ti le doresti, a carui expunere iti poate aduce un Nokia N97.

Picture_2.jpg

Campanie: Wishlist Germanos
Brand: G-precomanda
Clienti: Germanos, Nokia
Agentie: STANDOUT

Campania dureaza doua saptamani si foloseste ca vehicule de maximizare a expunerii 6 din cele mai vizitate bloguri romanesti: zoso.ro, arhiblog.ro, visurat.ro, piticu.ro, fulgerica.com si criserb.com. Promotia mi se pare putin "twisted" nu datorita tool-urilor folosite, dar:
  • Widgetul respectiv de pe bloguri directioneaza catre pagina de concurs, nu exista link catre serviciul G-precomanda decat in pagina respectiva.
  • Pagina de concurs se afla pe site-ul agentiei STANDOUT, nu pe site-ul Germanos.
  • Castigatorul este desemnat de un juriu, care va decide "cel mai vizibil wishlist" in functie de: vizibilitatea wishlist-ului, creativitate in amplasare, diversitatea locurilor de amplasare, etc, pe site-urile pe care au fost introduse de catre participanti, conform regulamentului oficial. WTF?!
  • Wishlist-ul este un listing text, fara imagini, doar acronime.
  • Mecansimul de participare e relativ complicat.
.... totusi ai "sansa" de castiga un Nokia N97 prin "vizibilitate jurizata".

Baneasa Shopping City: shopping si drive-in cinema

Baneasa Shopping City s-a lansat la apa, cu o imagine online realizata de catre iLeo in urma pitch-ului castigat la inceputul acestui an. Site-ul contine informatii relevante cu privire la centru comercial, dar si sectiunea Drive-in Cinema, cel mai recent proiect BSC.

Dupa o saptamana maraton B'estfest, cred ca merita in aceasta saptamana o seara cu masinuta la film. Programul il gasiti aici.

Picture_2.jpg

Proiect: Baneasa Shopping City - site de prezentare
Brand: Baneasa Shopping City
Client: Baneasa Developments
Agentie: iLeo Marketing Interactive

Pepsi 'baga mare' in online

Cuprinsi de valul noii pozitionari "EU POT", Pepsi parca incearca sa ne convinga, dupa tentative stangace de online, ca pot si vor sa faca internet. Prin urmare nu numai ca lanseaza o serie de initiative si site-uri promotionale, dar intra in toata social media relevanta.

Un inventar complet ar fi:
  • EUPOT.com: start campanie de repozitionare cu un microsite, customizare YouTube Channel, cu o executie nu foarte reusita, dar un prim pas
  • Pepsi.ro: platforma de brand si de promotii lansata recent, la mijlocul lui iunie
  • Footvolley: microsite facut sa sustina campania integrata de vara Footvolley cu o componenta de interactive
  • Meciuri.Footvolley: platforma de blog destinata sustinerii componentei BTL a campaniei, prin publishing/info/news
  • Promotie.Pepsi: microsite pentru componenta de trade "100 de zile de premii" a aceleiasi campanii
  • Facebook. Twitter. Trilulilu. Youtube.
Picture_1.jpg

Campanii: EU POT, Footvolley
Brand: Pepsi
Client: PepsiCo, Quadrant Amroq
Agentii: Voxline Communication, BBDO

Tot ce ramane este ca cele doua agentii partase, Voxline si BBDO, sa presteze cum trebuie pe social media si sa nu fie totul doar "o iubire de-o vara" ce trece cand se termina za Footvolley campaign.

McCann Erickson. Search me!

Nu doar colegele de la PR si-au facut site, dar si McCann Erickson are o noua forma de prezentare online. Realizat de It's Everyday, site-ul pare a fi construit pe baza Blank Site flash web app.

Bonus, se pare ca se pregateste si un blog. Site-ul e declarat in varianta beta, blogul as zice eu ca e in alfa :).

Picture_1.jpg
Proiect: site de prezentare McCann Erickson
Client: McCann Erickson
Brand: McCann Erickson
Agentie/autor: It's Everyday

Next - Momentum isi lanseaza site, facut de Emblem. Ce nu inteleg este, de ce mai au atunci MRM inhouse?

S-a dat startul Serbarilor Timisoreana

Si asta nu doar prin evenimentul in sine, spot TV etc, dar si online. Ca si anul trecut, integrat in site-ul de brand vom gasi un miniblog al serbarilor, unde Berarul Timisoreana ne poveste cum a fost la Constanta sau ce se va intampla la Craiova si in alte localitati de pe traseu.

Picture_2.jpg

Campanie: Serbarile Timisoreana
Brand: Timisoreana
Client: Ursus Breweries
Agentie: Webstyler

Din pacate, blogul nu este promovat prin nici un mijloc mai mult sau mai putin conventional. Nici macar un search in motoarele de cautare nu reuseste sa dea un rezultat valabil; Google ne directeaza catre editia de anul trecut :(. 

O treaba facuta pe jumatate, bani aruncati pe fereastra, in care ma intreb ce rezultate vor fi prezentate la final. Si aici nu mai putem spune "clientul e prost", din contra. Sau in fine, e fraier ca a dat banu si destept ala care l-a luat 'moka'.

Raid: goana dupa muste pentru Milano

Ca tot a venit vara, Raid incepe goana dupa muste si tantari, cu noul Raid Night&Day si un microsite promotional, care te trimite la Milano. Asta daca joci unul dintre cele doua joculete, "Vanatoarea de tantari" sau "Descopera inamicul".

Joculetele pot fi simpatice si usor de trecut, iar cel putin la primul, pontul e 'dat pe fata' pe concursuri.biz :). Si daca mai ai ceva timp de frecat pe la birou, poti sa vizionezi TzantzaMooskaTV, unde afli de Codul de Onoare al insectelor "malefice" sau de ce prefera ele Milano. Cel mai probabil nu vei avea rabdare sa urmaresti pana la final, but for the fun of it.

Picture_1.jpg

Campanie: Raid te trimite la Milano
Brand: Raid Night&Day
Client: Johnson WAX
Agentie: MRM Worldwide

All in all, MRMul a scos-o la capat cu saituletul, cu exceptia unor bug-uri de genul se blocheaza cand am intrat in zona de promotie si nu mai pot sa dau back, opresc sunetul in homepage dar imi reporneste la accesarea unei sectiuni din site, samd...

Ce nu vad este unde e comunicata promotia?! Aparent, conform regulamentului, ar trebui sa fie ceva pe Feminis, 121, Menshealth sau Apropo. E adevarat ca nu am stat sa caut prea mult prin aceste site-uri, dar pe homepage-uri nu pare a fi nimic, si nici cautarea interna nu da rezultate, desi promotia e activa pana pe 15 iulie. Poate isi genereaza trafic din motoarele de cautare? Ups, e flash, not quite an easy job...

Aaa! Mai am o intrebare... De ce raid.com.ro? Inteleg ca raid.ro e luat de Augsburg International, dar nu se putea gasi un alt domeniu, mai dot ro?


Community BrandTailors si brandingul digital

Dupa patru ani de la crearea brandului Metropotam de catre Brandient, BrandTailors "inoveaza" in Romania si lanseaza Community BrandTailors, asumandu-si rolul de pionieri in branding digital.

Servicii oferite: audit, platforma de brand, management de brand, arhitectura de brand, platforma de comunicare, structura si arhitectura a informatiei website-ului, definire functionalitati si specificatii tehnice ale website-ului, definire a indicatorilor de performanta si modalitati de masurare a acestora, monitorizare si raportare ale rezultatelor si optimizarea comunicarii, briefing planificare online media, identitate verbala si retorica de brand, identitate vizuala, webdesign si copywriting.

Picture_1.jpg

Previziunile lor, conform unui "business plan gandit pana in cel mai mic detaliu", sunt optimiste, prefigurand o cifra de afaceri de 250.000 euro in 2010. Avand insa in vedere numarul generos de proiecte de branding digital pe care le au in derulare, inclusiv dezvoltarea celui mai complex brand digital romanesc, care urmeaza sa fie lansat la sfarsitul acestui an, poate stiu mai bine ce poate pravalia lor.

Eu imi permit o urma de indoiala din mai multe rationamente:
  • daca e sa luam ca target antreprenorii sau publisherii si cei care ofera servicii online, in momentul de fata se incearca o monetizare a produselor si serviciilor, nu e momentul de investitii, ci e o lupta pentru supravietuire si iesire decenta din criza.
  • daca e sa luam marile trusturi de media sau angels care investesc in online, pe de o parte acestia au furnizori si conexiuni in mare parte prestabilite, pe de alta parte sunt mai destepti decat media si se uita la experienta, expertiza, referinte (sper).
  • iar daca luam in calcul companiile care vor sa intre cu brandurile lor online, investitiile de marketing in zona aceasta sunt minuscule, mai ales cand toti sunt obisnuiti sa faca o campanie integrata cu 5.000 EUR si sa cumpere bannere super ieftine la kilogram.
In plus, echipa lor de start va trebui sa demonstreze intai expertiza clara in ambele domenii, branding si digital:
  • Monica Dumitriu - pana de curand Brand Consultant BrandTailors cu o experienta de 2 ani in branding dar/si necunoscuta in online. Twitter.
  • David Stroe - doar de doua luni cooptat in echipa CBT, in pozitia de Creative Director, remarcandu-se pana acum prin proiectul OrasulSUCEAVA. Twitter. Blog.
  • Monica Mircea - ex-Account Manager Kinecto, cooptata in echipa CBT de doua luni, cu experienta in online, dar necunsocuta in marketing si branding. Twitter.
Nu se poate spune ca nu dau credit unor tineri care ar compensa lipsa de experienta cu entuziasmul, dar nivelul la care vor sa joace, declarat, implica mult mai mult decat entuziasm.
All in all, putem spune fara doar si poate ca Grupul McCann "si-a facut plinul" de digital, de la PR, la interactive, branding, samd.

Internetics Facelift si mai multe detalii

Picture_1.jpg                 
Aflat deja la a noua editie si cu un buget de 120.000 EUR pentru acest an, Internetics isi schimba "fata" si structura, pentru a reveni teoretic in timpurile noastre.

Conform declaratiilor din presa, daca Internetics 2008 s-a desfasurat in jurul eficientei campaniilor online, festivalul de anul acesta promite sa premieze “inteligenta online”, promisiune declinata si in slogan.
Repozitionare ilustrata printr-o noua identitate vizuala, creata de Rusu+Bortun Brand Growers.

Festivalul se adreseaza agentiilor full service, de branding si interactive, diviziilor de online si shop-urilor de design online, va pune accentul pe solutiile de comunicare oferite clientilor in actualul context al pietei si aparent va permite oricarei agentii cu idei inteligente si bine implementate sa castige titlul de Agentia Anului.

Structura detaliata a competitiei o gasiti mai jos:

A. Site-uri, microsite-uri si bloguri de promovare -
top trei cele mai bune executii premiate cu Gold 40 puncte, Silver 30 puncte si Bronze 20 puncte.
  • 1. Automobile produse & servicii
  • 2. Mancare & bautura
  • 3. Cosmetice, produse de infrumusetare, intretinerea sanatatii si medicamente
  • 4. Bunuri durabile 
  • 5. Servicii financiare
  • 6. Calatorii, divertisment, timp liber
  • 7. Retail si comert electronic
  • 8. Publicatii & media
  • 9. Actiuni de caritate, siguranta si sanatate publica, politica
  • 10. Informatii corporate
B. Best Use of - fiecare Best of va primi 10 puncte.
  • 1. Best Use of Viral
  • 2. Best use of Advertising Games
  • 3. Best use of Banners
  • 4. Best use of E-mail marketing
  • 5. Best use of Social Media
C. Campanii interactive - Gold 50 puncte, Silver 40 puncte si Bronze 30 puncte
  • 1. Automobile produse & servicii
  • 2. Mancare & bautura
  • 3. Cosmetice, produse de infrumusetare, intretinerea sanatatii si medicamente
  • 4. Bunuri durabile 
  • 5. Servicii financiare
  • 6. Calatorii, divertisment, timp liber
  • 7. Retail si comert electronic
  • 8. Publicatii & media
  • 9. Actiuni de caritate, siguranta si sanatate publica, politica
  • 10. Informatii corporate
Agentia cu cele mai multe puncte, castiga titlul de Agentia Anului.

Componenta prestigiosului juriu este in curs de definitivare iar criteriile de jurizare fie nu sunt publice, fie nu sunt inca stabilite, dar sunt foarte curioasa sa vad pe ce criterii se masoara inteligenta si creativitatea online :).