Brief
DOT RO TRACKING
Brief » Blog » Archives » Iunie 2009
 

Iunie 2009

McCann PR, sa coloram online

McCann PR isi face site. Si cea mai buna caracterizare, cred ca o face Piticu pe Twitter: "site de gagici".

Site-ul functioneaza intr-adevar pe principiul irationalitatii feminine "ce dragut eeeeeeeee! si ce daca nu e bun, mie imi place".
Tone de flash, butoane care "tropaie" si iti distrag atentia, uzabilitate spre zero, informatie greu accesibila si structurata prost, mult roz, pare mai degraba un site de pisi decat unul profi, al unei companii care se lauda cu "o misiune si niste principii etice bine conturate, o echipa creativa ale carei merite au fost recunoscute de catre experti internationali si un portofoliu impresionant".

Picture_1.jpg
Proiect: site de prezentare McCann PR
Client: McCann PR
Brand: McCann PR
Agentie/autor: N/A

Fyi, iata si site-urile surioare, din reteaua Weber Shandwick: webershandwick.com/ si webershandwick.co.uk/. Dar bineinteles, ei nu sunt atat de creativi si optimisti ca romanii. Sau PRul lor nu e pe genul pisi.

Case Study ConcursLG

Kinecto face publice rezultatele campaniei ConcursLG in interiorul comunicatelor de presa. Daca pana acum pe ici pe colo au mai fost agentii care sa faca publice case-study-urile, au facut-o la un nivel minimal, in diverse conferinte, pe site-ul agentiei in sectiunea 'work' sau in diverse retele sociale cu audienta limitata.

Este bine ca in sfarsit se deschid niste usi reale catre Clienti, care pun si ei mana pe un case relevant si comprehensiv de online.

Cateva idei, pentru cei care vor prelua exemplul, pentru a avea si mai multa relevanta in fata oamenilor de marketing:
  • Accent pe reach, accent pe rezultate de brand, time spent on site, pageviews pe pagina de prezentare produs din site :), split acces pe zone din tara - pentru a demonstra caracterul national al campaniei. Believe it or not, multi marketeeri nu cunosc conceptul de blogosfera si au senzatia ca totul se intampla in Bucuresti. 
  • Mai multe rezultate de brand, luate din brand tracking-uri (stiu, asta urmeaza sa se vada in doua luni de la campanie, dar un follow up nu strica): awarenes, TOM, advertising recall.... Un client care este multumit si fericit cu rezultatele, care activeaza in online, nu cred ca nu poate fi convins sa includa in masuratorile urmatorului brand tracking una doua intrebari in plus directionate catre campania online. Here's the begining!
  • Rezultate de vanzari. Din nou e greu sa spui acum si rezultate la client se vad in una doua luni. Dar se poate face follow-up cu index de crestere vanzari, shipments/sales to trade, index de crestere cota de piata. Cu un reach de 200,000 si destul de targetata, campania LG s-ar putea sa fi facut o diferenta.
  • Index investitie versus efect comparativ de exemplu cu aceeasi investitie intr-o campanie de bannere versus presupusul efect al acestora...
Oamenii de marketing gandesc in indicatori de brand, cifre de vanzari, cote de piata si bugete. Ei nu gandesc in click-uri si nici in numar de bloguri sau bloggeri participanti, nici in citate si review-uri pozitive. My two pennies.

Digi Cafe si online advertising awards

In mai putin de cateva minute incepe a 4-a editie Digi Cafe, pe tema Advertising 2.0. si premierea competitiei Best Online Advertising.

Nu are sens sa comentam acum nici calitatea inscrierilor, nici prestanta sau superficialitatea competitiei. Pana la urma ce va ramane in viitor este inca un premiu in portofoliul unor agentii si un plus la credentialul lor, indiferent de contextul competitiei.


Iata si lista de castigatori, putin mai repede poate de premierea oficiala din Loggia. Conform evaluarii juriului:

1. Online ads (inclusiv bannere, pop-up, interstitiale)
Agentia: Tempo Advertising
Proiectul: Campanie online noul AUDI A3

2. Campanii online (inclusiv virale)
Agentia: Next Advertising
Proiectul: Feedback is 50

3. Bannere in format rich media
Agentia: KINECTO
Proiectul: "Tabla" - Banner MBA Romano Canadian

4. Campanii de e-mailing (ads, newslettere)
Agentia: KINECTO
Proiectul: Campanie email MBA Romano Canadian

5. Website-uri (website, microsite-uri, landing page utilizate campaniile online)
Agentia: Mercury360 Communications
Proiectul: Clubul Excelentei - Ursus Trade NTP 2009

6. Aplicatii Interactive (fisiere executabile distribuite online)
Agentia: MB Dragan
Proiectul: The Office Project


Premiile de popularitate, ca urmare a voturilor publicului sunt acordate:


1. Online ads (inclusiv bannere, pop-up, interstitiale)
Agentia: Tempo Advertising
Proiectul: Campanie online noul AUDI A3

2. Campanii online (inclusiv virale)
Agentie: MB Dragan
Proiect: Vanzari 2.0

3. Bannere in format rich media
Agentie: MB Dragan
Proiect: Banner Pagini Aurii

4. Campanii de e-mailing (ads, newslettere)
Agentie: KINECTO
Proiect: Alerta email Tiffosi

5. Website-uri (website, microsite-uri, landing page utilizate campaniile online)
Agentie: Senior Interactive
Proiect: Squish.ro

6. Aplicatii Interactive (fisiere executabile distribuite online)
Agentie: MB Dragan
Proiect: The Office Project

Mai multe detalii despre competitie gasiti aici.

Rebranding CCT

Nu stiu cati au auzit de CCT (Cabinetul Calin Tatomir - consultanta in mai multe domenii, legate de IT&C), dar puteti sa aflati mai multe despre ei pe noul lor site.

CCT are de ieri o noua identitate, creata de Adrian Mironescu (Idegrafo), iar MB Dragan a creat designul site-ului precum si dezvoltarea sistemului de manegement al continutului special elaborat pentru acest proiect.

Picture_2.jpg

Proiect: rebranding CCT - site de prezentare
Client: Cabinetul Calin Tatomir
Brand: corporate
Agentie: Idegrafo, MB Dragan

Gadgeteer, smart use of bloggers

Colaborarea Prodigy si Vodafone se contureaza din ce in ce mai clar, de data aceasta cu o idee foarte smart pentru promovarea operatorului in cauza.

Gadgeteer este un concept nou lansat, care combina ideea unui blog de tehnologie/ gadget-uri (adica pe romaneste telefoanele din oferta VF) cu cea de utilizare a unor bloggeri pentru teste de produs. Teste a caror concluzii bineinteles ca vor fi publicate pe blogurile baietilor si preluate de Gadgeteer cu abstract.

Win-win situation:
 - Gadgeteer castiga trafic si e endorsat deja de niste nume, plus banii de la Vodafone :D, plus o oportunitate de alti bani de la producatori....
 - bloggarii castiga mai mult PR, awareness, credibilitate si prestanta in domeniu, iar cu timpul se poate si trafic relevant
 - Vodafone castiga "evanghelisti" de produs, acces la early adopters, facing bunicel si targetat pentru oferta lor techy, added value in campaniile coop (adica alea in colaborare producator telefon - operator) si un plus mare fata de Orange asa de orgoliu

Picture_1.png

Campanie/ concept: Gadgeteer
Client: Vodafone
Brand: multi-brand/ oferta techy VF
Agentie: Prodigy PR

Nice one. Acum sa vedem si strategia de produs pe urmatoarea perioada si daca e gandit cap coada sau e o idee care va suferi la implementare. Ar fi pacat, pentru ca poate fi un case-study bunicel pentru blogosfera romaneasca.

Lantul slabiciunilor sau putin pentru fiecare

Anul trecut Odissey a implementat "Programul pentru un stil de viata sanatos", dupa un pitch organizat de IAA si "un grup de companii din industria alimentara si a bauturilor racoritoare", pitch organizat in decembrie, campanie care trebuia sa inceapa in ianuarie-februarie (conditie CNA) si care a avut startul in aprilie.

Anul acesta se pastreaza insight-ul "putin din fiecare", se pastreaza grupul de companii, se schimba insa agentiile: V+O Communication si Prospero sunt coordonatorii actiunii in urma licitatiei la care au participat 10 agentii de comunicare.
Iar cei de la Webstyler se ocupa de campania online, "o componenta importanta a acestui program, unde vizitatorii sunt invitati sa aleaga pictograma cu omuletul de culoarea care se potriveste stilului lor de viata, sa citeasca ultimele noutati din campanie, dar sa se si informeze despre ce inseamna un stil de viata sanatos." sursa.

Picture_1.jpg

Picture_2.jpg

Campanie: "Program pentru un stil de viata sanatos"/ "Putin din fiecare"/ "Lantul culorilor"
Client: un grup de companii... (Agrana, Coca-Cola, Hochland, Kraft Foods, Mars, Nestle, Unilever), IAA, CNA
Brand: CSR stransi cu usa de CNA
Agentii: V+O Communication, Prospero, Webstyler

Componente campanie:
  • BTL "Lantul Culorilor" in parcul Piata Unirii din Bucuresti
  • spot TV, probabil cel de anul trecut
  • spot radio (tin minte, dar s-ar putea sa gresesc, insa pare unul dintre scripturile castigatoare anul trecut)
  • componenta online foarte importanta unde teoretic gasesti informatii pentru un stil de viata sanatos, practic gasesti foarte mult materiale de PR si foarte foarte foarte foarte putin despre nutritie
  • niste nutritionisti experti care sunt de mai bine de 2-3 ani parteneri cel putin cu Unilever
  • o emisiune TV(Forma Maxima) de 20 min pe TVR1 duminica de la ora 14:20
  • suport media oferit probabil de CNA si mai putin de bugetele initiatorilor
Acum ca sa le luam pe rand:
  • nu inteleg ce cauta Webstyler in ecuatie iar site-ul numai de informare despre nutritie nu e
  • nu ma leg de cei de la V+O sau Prospero care sunt convinsa ca fac tot ce le sta in putinta pentru a maximiza rezultatele,
  • dar efortul media si bugetul mic (pentru 7 nume mari implicate), interesele "grupului", par sa isi spuna cuvantul intro campanie care vrea si nu vrea sa reuseasca.
Cum spun chiar ei, putin din fiecare pentru fiecare e bun.

Publicitate video. Pe Trilulilu.

Trilulilu lanseaza astazi oficial platforma de publicitate video, despre ale carei avantaje, de la targetare pana la crearea propriei reclame, a scris toata lumea (nu merge nici blogsearch nici zelist ca sa dau linkuri :(). Ma intreb insa cati dintre cei care au scris si-au facut cont de advertiser, au intrat si au testat :).

Ne-am jucat putin si noi cu sistemul, si arata cam asa:
e.jpg

Picture_4.jpg

Concluzia e ca ne place. Pentru ca:
  • e simplu si intuitiv, facut pentru to(n)ti advertiserii
  • urmaresti rezultatele in timp real dar mai ales transparent (what you see is what you get, clientul si agentia si toata lumea cu acces vad aceleasi rezultate, acelasi consum de buget si nici adserverul nu da cu virgula)
  • poti modifica datele campaniei on the go, poti sa schimbi textul si sa testezi mai multe variante de "call to action", pentru a maximiza rezultatele
  • nu permite overlayere, skinuri, 3D-uri si alte formate "creative", prin urmare e decent pentru utilizatori (Nenea Crocodilu', te rugam noi sa nu te apuce "creativitatea" :))
Banuiesc ca unii dintre voi credeati ca iar o sa carcotesc. Ei bine, nu. Not this time, but....

Scoala de Bannere Intact Interactive

Da, Intact Interactive lanseaza un program de internship pe perioada verii pentru tinerii carora le e scris in stele ca vor face un milion de euro in acest an :).
O oportunitate pe care nu poti sa o ratezi mai ales daca vrei sa:
  • experimentezi puterea brandurilor online GSP, eok.ro sau Radio Zu
  • iti dezvolti skillurile de interactive (oare cum vine asta?)
  • faci primul milion de euro (al lui Intact cred:))
  • incepi cariera visurilor tale
Multa bafta si spor la vandut bannere de milioane! Mai multe detalii despre aplicatii aici.

LG intra in aventura Transformers

Campania promoveaza telefonul LG KS360, un gadget multimedia pentru pustani si techy geeks, printro asociere desteapta si back-to-back cu filmul Transformers.

Un set de concursuri simpatice (direct LG/Orange, indirect jocul Transformers 2) reusesc sa contureze destul de bine imaginea noului telefon ca un telefon multimedia young fun geeky, mai ales luand in calcul perceptia LG de pana acum, in zona de stil fashion girlish.

Picture_2.jpg

Componenta pentru bloggeri
este de spionat urmarit: o serie de bloggari cunoscuti primesc un set de invitatii pentru o premiera speciala a filmului, invitatii de impartit cu alti prieteni bloggari care sa isi aleaga locul in sala. Si uite asa, aflam ca eCostin merge la film cu Marie Jeanne (duhhh!) si sotii Cochinescu, iar Florin Grozea isi duce toata familia la film :).

Picture_3.jpg

Campanie: LG - Transformers
Client: LG
Brand: telefon LG KS360
Agentie: Kinecto

Sandero Stepway, aceasta limuzina a B'ESTFEST

Da, stim ca Dacia este sponsor B'ESTFEST. Intrebarea care ramane insa, dupa ce ne jucam putin pe Bestfest Stepway, este daca vedetele vor merge intradevar la concert intro Dacia Sandero Stepway. Wish I would see that :).

Revenind la concursul online Dacia, e simplu: te faci sofer de vedeta pe Sandero Stepway, iti alegi o vedeta preferata din 5 optiuni (eu am identificat pana acum Santana, The Killers, Oceana...) si incerci sa ajungi cu ei intregi la concert, in timp ce le satisfaci o serie de pofte si vedetisme. Iar daca ai reusit, atunci intri in lista celor cu sanse de castig pentru bilete la B'ESTFEST, 100 ele la numar.

Picture_1.jpg

Campanie: Star Delivery B'ESTFEST
Client: Dacia
Brand: Sandero Stepway
Agentie: N/A

Joculetul este cam cretinut si nu chiar atat de usor de "finalizat" cu succes, dar all in all e posibil sa isi faca treaba: aceea de a creste awareness-ul pe Dacia = sponsor B'ESTFEST si noul Sandero Stepway. Ma indoiesc ca sunt aici obiective de vanzari sau alte rationamente de acest gen.

Cannes Predictions 2.0

O veste foarte buna pe ziua de azi. Anul acesta, Cannes Predictions se desfasoara online.

Pentru cine nu stie, Cannes Prediction este un eveniment anual organizat de Leo Burnett, un concurs in care sa iti testezi talentul de "critic de creatie" si votezi dintr-o selectie de 50 de spoturi, 20 care au cele mai mari sanse sa castige la Cannes, pe puncte de Gold, Silver, Bronze, Grand Prix. Asta pe scurt. Regulamentul complet il veti gasi pe site.

Picture_3.jpg

Si cateva tips and tricks care teoretic iti maresc sansele sa scorezi mai mult:
  • cauta putin pe net si vezi ce spoturi au castigat si au fost nominalizate la festivalurile de creatie din ultimul an, pentru ca e foarte posibil sa castige din nou: Golden Drum, Epica, Eurobest, ...
  • analizeaza categoriile de inscriere pentru sectiunea Film Lions - cu cat vei selecta spoturi din mai multe categorii, cu atat e posibil sa creasca sansele/punctele. De exemplu in Entertainment & Leisure se produc mai multe spoturi misto decat in alte categorii; dar daca ai ales 4 de aici, e clar ca doar 3 pot sa ia premiu, dintre care doar unul cu potential de gold. Asa ca selecteaza, rafineaza si verifica sa ai ceva bifat si in categoria Household, ca acolo sigur vei marca puncte :).
  • oricat de misto e un spot, daca "s-a mai facut" ceva pe ideea respectiva, nu are sanse
  • spoturile asiatice tot timpul castiga cate ceva. Cu cat sunt mai stupide, cu atat sunt mai valoroase :)
  • P&G de obicei castiga ceva ca sa fie "motivati" sa gandeasca mai creativ
  • daca s-a discut foarte mult despre un spot in ultima perioada, inseamna ca e candidat la Grand Prix
Asta e asa, ca la loto :). My advice, have fun si voteaza ce iti place. Macar e un reality check daca ai sau nu stofa de director de creatie.

Pufuletii, salvarea Romaniei

Tara arde, babele se piaptana, politicienii romani fac un circ de doi bani, Gigi pleaca la Brusel, suntem in plina criza financiara si inca nu i-am testat limitele, cam peste tot domina incompetenta, nu ne-am platit creditele de cateva luni, salariile se negociaza in jos, se fac evaluari si disponibilizari, nea' Gica si-a micsorat portia zilnica de Unirea dupa buget, in fiecare zi dam in gropi la propriu si la figurat, spaga si furtul sunt naturale, si cu toate acestea, apare ultima solutie: PUFULETII ne salveaza. Nu orice pufuleti, ci doar cei de Baicoi :).

Pufuletii de Baicoi au o caracteristica unica de a-ti reda optimismul, datorita retetei de fabricatie paranormala, care combina: (1) ingrediente unice trecute prin procese tehnice extraterestre si (2) locul de fabricatie special, paralela 45, situat intr-un punct energetic pozitiv al universului, la intretaierea a patru forte karmatice elementare.

Evident ca fabulez! Vroiam doar sa va introduc in mood-ul campaniei de PR pentru pufuletii GUSTO, campanie care imbina mai multe componenete online-offline si care promoveaza optimismul. Paranormal sau nu.

Picture_3.jpg

Parte din campanie am identificat pana acum:
  •  un teaser teoretic cu potential de viralitate pe bloguri, care practic viralitate cred ca a fost platita :)
  •  tot ca teaser o pastila TV in Cronica Carcotasilor
  •  un blog despre optimism, din pacate cu bancuri proaste fara haz
  •  un canal YouTube ca sursa de optimism
  • o pagina de Facebook, care la ora verificarii avea "protectie pe anumite informatii" daca nu ii esti prieten (nota: nu incercati sa intrati din blog pe pagina de facebook ca nu merge; url-ul te duce catre profilul tau :))
  • Liga Optimistilor (LOL), grup care a marsaluit in centrul Bucurestiului intr-o actiune de sampling cu pufuleti
  • o viitoare conferinta despre optimism, pentru care Manafu se chinuie de vreo 2 saptamani sa ii faca un logo
  • si cica mai urmeaza
Campanie: Gusto pentru Optimism
Client: Phoenix
Brand: Gusto (pufuleti)
Agentie: The Practice, iLeo Marketing Interactive

"S-a mai facut" nu sunt cuvinte preferate ale creativilor, din pacate faza cu teaserul paranormal s-a mai facut, chiar la noi, in Romania. A fost o campanie BancPost acum un an care promova o dobanda de 8%,  prin urmare au facut niste 8-uri mari in lanurile de grau din tara, tot ca teaser, cu toata media de rigoare. Nu mai gasesc pe net nimic despre campanie, dar sunt sigura ca cei din Scala JWT va pot lamuri. Tin minte pentru ca la vremea respectiva mi s-a parut stupida campania.

Asta nu inseamna ca nu sutin ideea de optimism. Insa mai destept si funny destept original executata.

Vodafone Eco de la Kinecto la Prodigy

Dupa desfasurarea a doua initiative eco-friendly alaturi de Kinecto - Reciclam si MuzeulGSM - a treia initiativa din serie poarta semnatura Prodigy PR, se numeste Mediu Curat, si este un concurs de fotografii jurizat in mare parte de bloggeri.

Daca primele doua campanii aveau un concept in spate, initiativa de acum nu ne impresioneaza cu absolut nimic. Un concurs banal de fotografii fara nici macar o tematica cat de cat originala in spate (iar mediul poate sa iti ofere multe idei dragute pe care sa nisezi si sa fie memorabile), un site old-school ce pare facut de un junior si doua articole cu un singur tag: Bucuresti. O fi asta cu tagul o strategie de SEO? :)

Picture_2.jpg

Campanie: Mediu Curat
Client: Vodafone
Brand: CSR Vodafone Eco
Agentie: Prodigy PR

Kiki-uri sau

... quickie-uri :).

Emotii in plicuri cu aripi albe,

experiente si stari de alb, eleganta in alb, delicat si alb, praf de stele.... sunt confuza. Suna a reclama la detergent?!

Ei bine, nu! E campania online de lansare a noului pachet Orbit White, sub forma de plic: "practic si elegant, ofera 14 mini-lame Orbit White care te ajuta in orice ocazie sa ai dintii albi, minunati si sa fii intotdeauna sigura sau sigur pe tine oriunde te-ai afla" de aici.

Mi se pare logic ce se poate face pe online: o promotie cu plicuri zburatoare, esee si fotografii pe teme saptamanale legate de alb. Nu este asta o forma de darcism, ma intreb?!: pachet sub forma de plic, desenezi plicuri zburatoare; beneficiu albire(a) dintilor, ilustrezi o lume de alb....

Campanie: Feel White
Client: Wrigley
Brand: Orbit White
Agentie: Senior Interactive

Picture_2.jpg

Si totusi, ce legatura relevanta are asta cu produsul? What's in it for me?
BTW, daca am dintii albi nu inseamna ca "ma simt alba" din cap pana in picioare si mai departe de atat...

Masinute pentu perioada de criza...

... adica masini rulate. Nu second hand din targ, ci de la producator. Mai multa siguranta, mai multe garantii ca nu iei teapa.

Autoitalia isi scoate un show-room pe net :) cu masini rulate. Un site de prezentare simplu, util, intuitiv, facut de iLeo. Pe langa faptul ca e simplu, util si intuitiv, imi mai plac doua lucruri:
  • contorul cu numarul de masini in stoc
  • sectiunea oferta saptamanii
Picture_2.jpg

Campanie: show-room masini rulate
Client: Autoitalia
Agentie: iLeo Marketing Interactive

You don't know how it feels...

...therefore you don't know how to tell the story. Sau cel putin aceasta impresie o lasa noul site de informare despre HPV si cancerul de col uterin.

Scop: constientizarea parintilor asupra unei probleme grave de sanatate, cancerul de col uterin, si convingerea acestora sa isi vaccineze fetitele. Prin urmare, informare asupra problemei. E nevoie de informatii complete, relevante, transmise intrun mod care sa depaseasca barierele de "subiect tabu" si "traditionalism" ale parintilor din Romania.

Din pacate informarehpv.ro nu reuseste acest lucru:
  • informatiile sunt superficiale si incomplete (e.g. tipuri hpv, tulpini cu risc ridicat, consecinte, informatii intrun limbaj non didactic despre cancerul de col uterin, de fapt cum se manifesta, cele 5 tipuri de rezultate ale testelor, evolutie, nu statistici. Statisticile nu incalzesc pe nimeni...)
  • stilul, informatia seaca si fara insighturi, nu ajuta parintii sa constientizeze problema (in avion, mama isi pune ea intai masca de oxigen, apoi copilului; in cazul nostru, mama trebuie sa constientizeze ea problema asupra ei, apoi asupra copilului. O adresare mai personala si mai direct nu ar strica!)
  • nu adreseaza nici o bariera psihologica a parintilor (cati dintre parinti se gandesc ca fetita lor de 11 ani va face sex (la un moment dat)? HPV este un virus transmis pe cale sexuala, iar in perceptia noastra de romani traditionalisti, este asociat cu promiscuitate si respins direct de mintea lor. Insa cand ii vei spune ca poate chiar viitorul ei sot este purtator... nu crezi ca lucrurile s-ar putea schimba?)
  • efectele adverse ale vaccinului sunt ignorate evitate delicat (daca am constientizat problema, eu trebuie sa decid care este cea mai buna cale de a-mi proteja copilul; trebuie sa fiu sigura, mai ales luand in calcul informatiile contradictorii din presa despre acest vaccin)
Aici am cel putin informatie ok atat din punct de vedere prezentare, cat si complexitate. Informarehpv.ro nu are nimic din toate aceatea. Doar un numar verde.

Picture_3.jpg

Campanie: Vaccinare impotriva HPV
Client: Ministerul Sanatatii
Produs: vaccin impotriva HPV (Gardasil)
Agentie: Kondiment Interactive

Nu poti sa faci o campanie de succes si sa ai rezultate daca nu iti cunosti publicul si psihologia umana. Poate ca nu ai trait experienta unui doctor care sa iti spuna ca "exista sanse mari ca la biopsie sa iasa testul pozitiv", dar totusi... vorbesti de o problema grava si ai sansa sa faci un lucru bun, si pe bani. Deci informeaza-te si fa-o cum trebuie. Pe genul "make a change"!


Kinecto a baut laptic...

... cand a fost mic si acum se face mare. De aia lanseaza proiect dupa proiect in aceasta perioada :).

Insa ne-au zis secretul si ne invita pe 20 iunie la Ziua Mondiala a Laptelui, in Parcul Tineretului. Iar cu aceasta ocazie relanseaza site-ul lapteuht.ro.
Ce imi lipseste insa din noul site este exact informatia despre lapte UHT si TetraPack pe care o aveam in versiunea veche :(. In varianta actuala nu face decat sa anunte evenimentul, dar cand trece 20 iunie ce se intampla?

Campanie: Ziua Mondiala a Laptelui
Client: TetraPack, APRIL
Brand/ produs: lapte UHT
Agentie: Kinecto

Picture_2.jpg

Si mai am o dilema: pe 20 iunie spunem LMA vacutelor sau laptelui? Sau laptarului? :D

Feed-back is...

...50 moka. Si functioneaza! Pentru ca toata lumea se pricepe la orice, dar mai ales la onlain.

Pe acest principiu se bazeaza si Orange, care o data cu noul lor magazin online, lanseaza campania "Sa construim impreuna magazinul online Orange". Iar prin aparenta implicarea consumatorilor in dezvoltarea si perfectionarea serviciului, impusca doi mai multi iepuri dintr-o lovitura:
  1. Rezolva problema testerilor - de la recrutare, logistica, performanta si pana la resursele financiare alocate lor
  2. Isi dezvolta un grup de utilizatori mai mult sau mai putin loiali, dar care vor sti sa foloseasca "serviciul", depasind astfel una dintre cele mai mari bariere in utilizarea web shop-ului Orange, chiar si in varianta actuala. 
  3. Genereaza trial si awareness fara nici o actiune intrusiva cu investitii minuscule. Totul e natural si lasa "consumatorul" sa vina, nu se duce peste el
  4. Isi asigura accesul catre early-adopters si audienta lor - bineinteles ca acestia vor comenta cel mai mult, apoi vor povesti si prietenilor lor

Picture_2.jpg

Totul este endorsat de cateva nume cunoscute, pentru a da prestanta si credibilitate initiativei: Ionut Oprea, Radu Ionescu, Razvan Exarhu si Victor Kapra.
Yup, ideea trebuie sa recunoastem ca e "a little spark of (business) genius". Si desi Senior Interactive a dezvoltat web shop-ul, aparent ideea campaniei nu e a lor, ci a aparut intern, Orange :).



Campanie: Sa construim impreuna magazinul online Orange
Client: Orange
Brand: Orange web shop
Agentie: Senior Interactive Orange

Am zis tot ce ne place, dar nu se poate fara un mic comentariu, legat de filmuletul cu "juratii endorseri". Lasa impresia ca prea este editat incat sa zica de bine; se puteau lasa in montaj mai multe comentarii. No worry, nu ar fi facut de cacao web shop-ul ci ar fi aratat ca oricine are sanse sa descopere si sa comenteze si ar fi parut "mai real" si "mai transparent".

Review Interactive 2009 sau ce s-a facut deja

Mda, daca tot am lipsit pana acum si am luat-o de la coada la cap retroactiv, hai sa vedem ce s-a intamplat in dot ro interactive in prima jumatate a acestui an. Si nu, nu neaparat cronologic, cat pe "jucatori":

Kinecto (part. Tempo)

  • in mai Kinecto da startul la unul dintre cele mai bune proiecte din online, ConcursLG
  • apoi, in mai putin de o luna, redescopera si redefineste masculinitatea cu Bigger Balls si Ce mascul esti
  • insa nu uita latura feminina cu L'Oreal 100
  • UPDATE: tot in prima jumatate a anului, Kinecto ne prezinta efectul Activia, "un website de brand cu componenta de user generated content (expirata intre timp)"

iLeo (Leo Burnett)
  • cam prin martie apare primul proiect, un site de prezentare pentru magazinul Colour
  • tot in martie face publice rezultatele unei cercetari facuta in colaborare cu eResearch Corp in care "se descopera" ca internautii din mediul urban sunt preponderent barbati cu varsta intre 40-49 ani.
  • pe 1 aprilie, teoretic fara gluma, spun NU compromisului si lanseaza site-ul Becks si promotia cu biletele la concertul Depeche (trebuie sa recunoastem totusi ca au rezolvat elegant situatia cu anularea concertului)
  • urmeaza "Prietenii stiu de ce", o data cu rebrandingul de Bergen
  • si "cea mai complexa campanie de comunicare" din online in Romania: Zapp Buzz si Zapp E@sy, cu rezultate rasunatoare, bineinteles datorita campaniei.

Kubis Interactive (part. Saatchi & Saatchi)

MRM Partners

Senior Interactive (part. Ogilvy)

MB Dragan


Metropotam Group - 4H Creative Division
  • lanseaza Discovery Media, un website b2b de comunicare online pentru clientii corporate ai Discovery Channel
  • preia partea de comunicare pe tot ce tine de Roblogfest si dezvolta Bursa Roblogfest pentru promovarea IE8
  • in martie lanseaza Urbanbite in colaborare cu Lion
  • iar in mai ne testeaza norocul cu Lipton Slotmachine pe metropotam si cinemagia

Webstyler/ Greenpixel - no monitoring data

Altele:

Bonus:

  • Intact Interactive introduce bannerul 3D
  • apoi, tot din sfera "neconventionalului", introduce audio advertising pe radio zu, romantic fm si eok.

Nota: informatiile sunt in concordanta cu ceea ce a aparut in presa si pe blogurile agentiilor in cauza, sau ale angajatilor lor. Au fost incluse doar campaniile de advertising/ comunicare (in masura in care au existat informatii publice), nu si proiectele independente, antreprenoriale, sau care nu au legatura directa cu advertisingul.
Daca aveti informatii suplimentare, va rog sa le lasati prin comentarii si mail (brief@brief.ro), pentru a avea o imagine cat mai completa.


AMR 3

... din campania LG initata de Kinecto. Un concurs cu 4 concursuri in spate, una dintre cele mai bune initiative de pana acum anul acesta pe online, pentru ca:
  • da libertate bloggarilor sa gandeasca lucrurile in stilul lor, pe audienta lor
  • mecansimul e simplu si capabil sa genereze un awareness foarte mare, folosind bloggeri care folosesc bloggari care folosesc bloggari....
  • cel putin doua din mecanismele concursului scot in evidenta produsul, pe langa PRul facut de baieti
  • MB Dragan a lucrat moka indirect pentru Kinecto si LG
  • l-am vazut pe Manafu stresat sa nu il bata Bobby Voicu
  • si se mai pot adauga multe...
Picture_2.jpg

Campanie: Lansare LCD LH5000 LG
Client: LG Electronics
Brand: LCD LH5000
Agentie: Kinecto

Astept sa vad finalul. Pe cine pariati, Bobby sau Manafu? :)

Kinecto redefineste masculinitatea

Dupa revolutionarea medicinei cu Bigger Balls, acum ne arunca o noua provocare: Ce mascul esti?
Alpha Male e obsolete, Pi este noul Alpha :). Pentru ca spre deosebire de Alpha, Pi are are si un parfum, sic! PI Neo de la Givenchy.

Masculul misogin, sef de haita e fumat! Metrosexualitatea e trendy, stilish, cool! The king is dead, long live the king!

Picture_2.jpg

Campanie: lansare PI Neo
Client: NIRAN CO PRODUCTS
Brand: Givenchy PI Neo
Agentie: Kinecto

De data asta mai bine...

... pentru ca exista si insight :).

Tot Senior Interactive cu al lor Wrigley, ne promit o marire de salariu. Cum? mestecand Winterfresh Extreme la birou.
Adica e simplu: daca ai respiratia proaspata, ti-e mai usor sa vorbesti cu ceilalti fara "jena" si celorlalti le e mai "ok" sa interactioneze cu tine. Iar cum comunicarea e cheia marilor succese, fie ca vei castiga sau nu in promotia Winterfresh, ai sanse mari la o avansare sau o marire de salar datorita unor succese nebanuite :).

Picture_1.png

Campanie: Salariu mai mare
Client: Wrigley
Brand: Winterfresh Extreme
Agentie: Senior Interactive

Gandul creativ e bun, executia okeish, un pas mare pentru Senior :) fata de ce am vazut in Lumea Orbit.

LMA L'Oreal

Pentru ca pe 4 iunie a implinit 100 de ani de activitate. Asa ca lanseaza programul "Romania, esti frumoasa!" cu sau fara make-up?!

Prin lansarea acestui program, “L’Oréal România caută să descopere şi să prezinte frumuseţea prin ochii oamenilor, să le dezvolte mândria de ţară şi să aducă schimbare în viaţa a 100 de tineri studenţi care vor primi, ca premiu, burse private în valoare totală de 200.000 RON” (Richard Matalon, Country Managing Director, si multumim Dana).

Picture_1.jpg

Campanie: Romania, esti frumoasa!
Client: L'Oreal
Brand: L'Oreal
Agentie: Kinecto

Kinecto si My Adventure revolutioneaza medicina

prin descoperirea unui tratament miraculos de marire a 'oaielor. Ca le ai mari sau mici, la propriu sau la figurat, niciodata nu sunt prea mari. Sau cel putin pe acest principiu gandeste Dna Dr. Bursuc in consultatiile sale pe Bigger Balls.

Iar tratamentul miraculos e... aventura, pentru ca in zilele de azi se pare ca barbatii nu mai au parte de actiune.
Eh, au trecut vremurile alea in care o maciuca peste ceafa rezolva problema :). Iar daca nu ai parte de femei, cel putin baga... in sange adrenalina cu putin skydiving, sau plimbari de seara in Patagonia si Tasmania.

Din pacate, dupa un consult cu Bursuc'oaia, daca as fi barbat, s-ar putea sa am probleme reale de erectie si sa am nevoie de un alt tratament. Exceptand cum arata si ca nu ma pot uita la ea mai mult de 5 sec (fie, pot sa inchid ochii), vorbeste mult si rar si nu am rabdare sa o ascult pana la capat. Tanti nu prea cred eu ca te ajuta la finalizare, nici macar in... click-uri!

Picture_1.jpg

Campanie: Bigger Balls
Client: RTW (Round The World Travel)
Brand: My Adventure
Agentie: Kinecto

Concluzie pentru fete: te doare capul, esti in perioada aia a lunii, ti-e sa nu calce stramb in absenta ta sau nu are curajul sa iti spuna ca te vrea, te iubeste, te cere ba bla bla.... fa-i cadou un pachet de calatorie My Adventure!
Concluzia pentru baieti: maciuca s-ar putea sa functioneze mai bine :D